Mitt nya liv...!

Oh my god! Igår tänkte jag en tanke, men slog det lika fort ifrån mig. tanke löd : jag borde börja mitt "nya" liv imon igen.
Haha, som sagt det slog jag ifrån mig samma sekund som jag tänkte det. Mitt nya liv har jag börjat varje måndag i flera års tid, och inte fan har det gett någon effekt! Det är det gamla vanliga, nu ska jag inte äta godis, kanske bara på helger, helgen som blir långa som veckor och vips så äter jag godis likt förbannat, sen ska jag äta nyttig mat också, förutom på helgen.. för då är jag bakis. och sen råkar man festa tisdag onsdag och vips så äter jag fyllemat hela veckorna. Ja sen ska jag ju givietvis ut och gå varje morgon också.. förutom när jag har sov morron, då ska jag ju få sova ut.. nemen ojsan, jag har visst sovmorron varje dag denna veckan, ack ack då kan jag ju inte gå morgonpromenad.. Och plötsligt ä det söndag och jag sitter med handen i popcornskålen och kolla på gossipgilr och har ångest.. ångest för allt festande, för att jag inte gått morgonpromenad, för att jag ätit pizza 5 dagar i rad och krängt en påsegodis varje kväll. Ångesten försvinner dock ganska snabbt när jag inser att det är måndag i morgon och DÅ kan jag ju börja mitt nya liv!

Det jag vill komma till är att idag, måndagen den 6 april 2009, tog jag, Therese Sandra Elisabeth Eklund alias Tesse, Eke, Token tag i mitt nya liv och var ute och sprang. Jag sprang och sprang och sprang, tills jag stannade. Då var jag nöjd. men inte mina två kompanjoner, ack nej, nu skulle det styketränas.. jag gjorde 10 armhävningar, sen var jag nöjd. Men inte mina vänner. jag gjorde 10 till för att vara dom till lags. Sen var dom nöjda.. för en minut.. sen skulle det göras benböj, rygglyft, planka, osv osv.. SEN var dom nöjda. Jag var övernöjd! Men fy fasen vilken bra start på mitt nya liv!

Tack och adjö / E K E

Kommentarer
Postat av: Liz

Låter som ett helvete tycker jag :S

2009-04-06 @ 22:57:19

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0