Tro..

Jag tror på att man blir glad av choklad! Ju mer desto bättre!
Jag tror på att en halv alvedon räcker för att bota min huvudvärk!
Jag tror på att den kalorimängd jag får i mig när jag festar försvinner tackvare att jag dansar så mycket när jag kommer ut!
Jag tror på mycket mer, men ni hänger med. Däremot vet jag inte om jag tror på Gud eller liknande. Men  jag tror på att en halv alvedon hjäper att bota min huvuvärk och tack vare att jag tro det så hjälper det faktiskt, vad mamma än säger om saken. Och eftersom det hjälper så borde jag kunna tro på Gud eller någon annan också. Jag förstår varför det finns sekter. De tror ju på det så mycket att det faktiskt hjälper, de bli bönhörda och allt vad det heter för att de tror. Jag bli bönhörd av min havla alvedon, fast mamma säger att det inte hjälper om man inte tar minst en hel för att få effekt. Barnen på kollo tror på att en påhittad huvudvärkstablett som vi kallar Sepofan, som egentligen bara är C-vitamin, hjälper.

Kort och gott, jag tror att man kan tro för att få tro!

/ Tesse


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0