Hur håller ni i besticken?

Nu har jag ätit lunch och kom att tänka på en grej. Nämligen hur man håller besticken. Jag fick lära mig att hålla på ett visst sätt ( det "rätta") när jag gick i skolan. Höll man på annat vis fick man en banning och man bytte och fortsatte kämpa med att hålla "rätt". Det rätta är att ha kniven i höger hand och gaffeln i vänster, sen ska man helst hålla gaffeln "upp och ner" och inte skopa upp maten utan mota upp den mot baksidan av gaffeln. Hur jäkla krångligt som helst.. Anledning till varför vi skulle äta så var " hur skulle det se ut om ni kommer till Nobelmiddagen och sitter och skopa upp maten på det där viset"  meeen herre gud. hur kan man säga så till en 9 åring? Lura i ett stackas barn att någon gång i ditt liv ska du förmodligen gå på nobelmiddagen och då gäller det att du kan hålla rätt i din gaffel och i din kniv. Jag övade ju till förbannelse, eller nej det gjorde jag ju faktiskt inte, men tänk om jag hade gjort det. Då hade jag övat inför en Nobelmiddag, som jag aldrig kommer komma i närheten utav, helt i onödan.
Nej vet ni vad, när jag bli lärare ska mina barn få äta hur dom vill, så länge dom få mat i magen. Sen om deras föräldrar vill lura i dom att dom ska gå på Nobelmiddag när dom bli stora, så är det upp till dom!

Hur håller ni i besticken?
/EKE

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0