Så här gick det.... Haha!

Så här lät det för ett år sen:

2009 kommer bli det bästa året i mitt liv! Jag känner det på mig, i hela kroppen känns det, när jag tänker på nästa år pirrar det i magen av förväntan.

Jag vet ju bara vad som kommer hända första delen av året men det är kalas bra saker bara hör här

Jag ska fira in det nya året med Nina, Lina och Emelie i Linköping!

Jag ska åka upp till mitt M i Göteborg 6 januari, bättre än så kan året inte börja!

Jag ska börja ny kurs i skolan ( spännade med nya klasskompisar och förhoppningsvis lär jag mig massor av nya saker)

Jag ska vika i förskoleklassen och på fritids på Östregård (vilket betyder mer pengar att lägga i resekassan)

Resekassan ja.. jag spara pengar till en resa till P i NY i början av sommaren. Och en resa till vid jul nästa år!

Jag ska jobba på kollo ännu en sommar har jag bestämt mig för.. den erfarenheten är värd så mycket mer än pengar!

Det är bara en liten del av allt som 2009 har att erbjuda! Mest glad är jag just nu för resan till Mirre, jag saknar henne massor!

2009 here I come! / T


Men som bekant blir det inte alltid som man tänkt sig.. och det kan jag verkligen instämma med efter att ha gått igenom 2009 och insett att det varit ett ganska kasst år.

Nyåret som firades in i Linköping innebar att jag och Nina var utelåsta någonstans i Linköping utan våra vänner och vi förfrös både händer och fötter den natten. Kunde varit roligare!

Besöket hos Mirre slutade med att jag blev bestulen på min resväska på stationen i Gbg och kläder och smycken för över tiotusen försvann. Jag hoppas verkligen knarkaren som fick pengar för mina saker fick sig ett skönt rus. Jävla as!

NYa kurserna har varit bra, men så mycket som jag har pluggat emellanåt borde vara förbjudet.

Resan till NY blev inte av, trots att jag hade pengar. Ingen annan av de 5 resorna som jag planderad kunde jag göra. Mestadels skolans fel!

Kollosommaren var som vanligt underbar, förutom att jag de sista två veckorna var så trött så att jag fövandlades till en bitterfitta som förpestade de flesta som var i min närhet. Det få inte hända igen.


Jaa, som sagt det blir inte alltid som man tänkt sig. Det sägs ju att så som man firar in det nya året så blir resten, och det kan nog stämma bra. Så jag hoppas (och tror) att kvällens firande kommer bli jättetrevligt med vännerna kommer leda till ett asgrymt 2010! Dock tänker jag inte skriva ner mina förväntningar, de betyder med alla säkerhet otur!


Nu frukost, sen förbereda en mysig förmiddag ute i Bräkentorp med grillning, skridskoråkning och annat kul!
/EKE

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0