Jag är häääääääääär!

Hej alla vänner!
Saknat mig?

Nu är jag på kollo och har äntligen fått hit min dator och kopplat in det mobila berdbandet, så himla smidigt! Nu kan jag en dag som denna när jag är ledig uppdatera er om vad som händer i min förtrollade värld här på kollo!

En vecka har gått och vädret har visat sig från sin nästbästa sida, lite molnigt ibland med mest sol och värme! Barnen är helsköna, några mer än andra givetvis men som grupp funkar det kalas! På dagarna badar vi, spelar fotboll, pyssla, dansar, sjunger, spela gitarr, leker lekar, bråkar lite, äter mycket, myser, kolla på film osv, vi gör helt enkelt sånt som alla skulle vilja göra! :)

Vi har några helgoa barn som slänger iväg roliga citat till höger och vänster, ett som jag kan komma på så här just nu är när en liten kille skulel berätta för en av ledarna vad som har varit roligast på kollo varpå han svarar SOVA! men snabbt ändrar han sig och säger: Nej nej, att vakna.När man inser att man faktiskt har somnat, det är det bästa!

givetvis händer det inte fullt så roliga saker heela tien. Just nu går det tillexempel mask här, Så barn och vuxna käkar nu medicin mot det, inga roliga pengar där inte, men nödvändiga! Många av oss ledare lider dessutom av hypokondri och bacillskräck, så vi går jämt runt och stinker sprit... handsprit alltså. Hela tiden ser man någon som går och gnugga sina händer i handsprit för att döda alla äckliga baciller som sprids i luften! :)

Nu ska jag sova, trots att jag firade min midsommar lugn och sansad med barnen så vaknade jag med huvudvärk. Tur att jag är ledig idag!

Puss!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0