Eurovision!

 Ikväll är det äntligen dags. Är det någon mer än jag som har längtat? Ikväll ska Marlena Ernman kvala för att få vara med i den stora finalen på lördag. Personligen tycker jag låten hon ska sjunga är ganska bra, inte så där "Tusen och en natt -bra" men helt klart bra! Tycker det är roligt att Sverige vågar skicka en låt som denna, den är nytänkande och väldigt annorlunda. Jag håller tummarna att hon går vidare ikväll. Om inte så är det väl första gången på väääldigt länge som Sverige inte är med i finalen, och det skulle ju vara sjuukt tråkigt om det va så. Vad ska jag göra på lördag då liksom? :) jag vet jag är en schalger-slav, men jag står för det, hur töntigt det än är! Ikväll ska jag kolla tillsammans med Veronica och Stina, det blir mysigt. Dock är jag lite orolig, jag har kollat på melodifestivalen med folk innan och är det någon gång jag blir arg så är det när folk pratar under låtarna. Detta sker ju ungefär hela tiden vilket betyder att jag är sur hela tiden. Inte alls med mening, jag försöker skärpa mig och ta så där lätt på det som alla andra, men jag kan inte. Jag får verkligen anstänga mig ikväll. Det som är bra är att Veronica nästan är en värre schalgernörd än jag, så jag räkna med att hon också vill ha det tyst . haha. Jag är ju trög, kan ju lika gärna sitta här hemma i min ensamhet och kolla om jag ska hålla på som jag gör. Nej, nu går jag till V och ta sådär lätt på hela grejen och jag kanske tom kommenterar lite under låtarna ;)

/ Eke, med en aning överdrift.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0