Hata, hata, hata Länstrafiken!

Det mest upprörande hittills denna veckan hände igår!

Jag + vänner var ju som tidigare sagts inne i stan igår kväll. Dit tog vi bussen. Klockan 18.07 tog vi bussen in till stan, eller rättare sagt, kl 18.05 klev jag på och efter kom Johan och Erik.. Inga konstigheter. MEEN, när vi kommer ut från Paladium och klockan bara är 19.50 kommer vi på den briljanta ideén att åka hem på övergången på biljetten ( som är 2timmar) Perfa, alla nöjda och glada! tills jag kolla på min biljett och jämför med Eriks och ser att hans övergång gäller till 20.10 och min bara till 20.05.?! Va faan vi hoppade på 10 sekunder efter varann! Jaja, det löser sig, bussen kommer ju ändå innan dess tänkte jag.. men icke. Kl 20.13 rullar bussen in och Erik och Johan går på först.. Trots att det gått över 2 timmar på deras får de åka på övergången. Sen är det min tur. Jag visar min biljett och han skakar på huvuder och säger att det gått för lång tid.. Va faaan? Vi hoppade ju på samma buss SAMTIDIGT innan, hur går det ihop sig? Men chaffören bara skaka på huvudet och säger åt mig att betala.. 20 jäkla spänn till. Jag va vansinnig. Eller är fortfarande. Jag ska hata länstrafikenkronoberg för resten av mitt liv!!!!!!!!!!

/ T

Kommentarer
Postat av: erik

livet är hårt mot dom hårda eke :)

2009-05-08 @ 00:43:23

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0