BLANCHERA, WHAT?!

Varför ska människor krångla till allt? Jag blev sugen på sparris och skulle tillaga det. Till saken hör att jag aldrig ha tillagat eller ätit grönsparris innan och tänkte att det var bäst att följa tillagningsrådet på paketet.. Och vet ni vad det står?
Blanchera sparrisen... Aha, men tack som fan. Vadå blanchera? Är sparris endas till för att ätas av kockar eller, som kan sånna ord? Jag blev arg och stormkokade den. Det gick att äta utan att jag blancherade den, Ha ha ha, där fick tillverkaren! tror jag ska skriva till dom och säga att deras tilllagningsråd inte stämmer, vem vet jag kanske kan få ett års förbrukning på sparris bara för att jag var så snäll och hörde av mig?!

 

/ eke


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0