En tanke..

Satt och klickade runt och hamnade på en Stureplansblogg. Tjejen som skrev undrade varför det var så att man sätter på sig trasiga jeans och fultröjan när man ska tvätta och städa osv. Hon bestämde sig för att från och med idag börja utföra dessa sysslor i sin finaste långklänning och högklackat istället.
Min första tanke va: Ja varför inte, livet är en fest. Allt bli ju roligare med fina kläder och skor.
Min andra tanke va: Neej. Vet du va! Jag stortrivs i mina bjukisbrallor och urtvättde linne och när ska jag annars använda dom? Det är inte så att jag gå på fest i dom direkt. Nej var sak ha sin plats tycker jag. Visst, det kanske bli roligare att städa i klänning, men hur kul är det att städa i klänningen på onsdagen och gå på fest i den på fredagen? Inte särskilt kul. Charmen med att klä sig fint är ju att man inte gör det varje dag!?
/EKE

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0