Skit händer...

Jag lovade att berätta om min upptäckt. En upptäckt om mig själv. Okej, här kommer det...
Eller vi börja såhär. Jag vet många som har en oförmåga att känna igen ansikten. Jag lider av samma sak fast tvärt om. Jag känner igen vart enda ansikte jag nånsin mött. Kanske vara bra som blivande lärare kanske, men jag lovar att det är inte lika bra jämt. Det blev jag varse i lördags...
Jag och tjejerna stod ute på balkongen på Sivans för att svalka oss lite. Bredvid oss (observera att jag använder ordet bredvid för att alla mina icke småländska läsare ska förstå, ordet jämte finns tydligen inte på så många ställen, ja ja nog om det...) står ett gäng killar (polisstudenter dessutom, om det nu är ett plus? vissa skulle nog hävda det). Relativt good looking så att säga. Vissa snyggare än andra men i alla fall. En av snubbarna stövlar fram till mig och säger " heej, du jag har en kille till dig, kom..." Jaha tänker jag och vänder mig om och ser ett bekant ansikte. Nämligen min grannes.. Han sträcker trevligt ut handen och säger "hej! pontus.." .. DET ÄR NU MITT PROBLEM MED ATT JAG KÄNNER IGEN ALLA KOMMER. " Hej, ja jag vet" svarar jag. Var på min granne rycker undan handen och kolla på mig med en min som jag inte riktigt kan beskriva. Samma blick fick jag av alla hans polisvänner också... "Hur fan vet du det?" kläcker någon ur sig efter några sekunders aspinsam tystnad. "Du är ju min granne" säger jag lika självklart som om han vore kungen o jag kände igen honom av den anledningen. "Ehh, okej" säger han och ser livrädd ut. Som om jag är världens stalker. Men jag har ju bara problem med att jag känner igen människor. Och grannen springer jag ju på minst en gång i veckan,det är väl inte konstigt jag vet vem han är... eller?! :P Det hela slutade med att alla poliser utrymmer balkongen inom loppet av 5 sekunder..
Så jäkla typiskt. Kunde jag inte bara spelat dum och presenterat mig som Therese istället för att slänga ur mig
" jag vet vem du är". Pucko mig. Nu kan jag ju inte gå utanför dörren utan att kolla i kikhålet först, så jag inte råkar gå ut samtidigt som grannen. Han är ju livrädd för mig nu. Och han ska va polis förresten? Haha! :)
Jaja, det är helt enkelt inte alltid bra att ha minne för ansikten. Jag ska sluta upp att kolla på folk från och med nu :D
/eke

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tycker du ska lägga en lapp i brevinkastet, där ser du, jag vet var du bor!!

2010-04-27 @ 08:06:38
Postat av: lovisa/polichinelle

haha! jag känner igen det där, man kommer på sig själv om känslan av att vara framfusig, haha. ååh. och japp, du kommenterade kjolen och frågade om den var second hand :) men icke! däremot koftan :)

2010-04-27 @ 12:41:05
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0