Brrrrr brrr brrrrr!

Ordet "isprinsessa" har fått en helt ny innbörd. Det är nu mera en genomfrusen flicka med istappar i håret, ingen känsel i fötterna, illröda sönderfrusna kinder, svidande händer och frusna tårar i ögonfransarna.

Shit va kallt det var ute idag. Jag kan lovar att jag hade ordentligt med kläder på mig men inte fasen hjälpte det. De där snubbarna från Friluftsfrämjandet impade på mig, de klagade inte en enda gång, de hade förmåga att skoja och skratta och de stampade ner fötterna i pimpelhålen för att få bort is.. fattar ni vilka järnmänniskor! Där jämte kände man sig inte så tuff vill jag lova!

Efter en timmes varm dusch, en skål varm soppa, en stor filt och en kopp te så börjar jag tina, men fötterna är fortfarande inte helt behagliga. Usch stackas mig! :)

/Eke


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0