Ny kurs...

Att man aldrig vänjer sig!? Ny kurs är alltid lika med klump i magen och en snurrande skalle. Varje gång tänker man " det här fixar jag aldrig" och har lite smått panik över allt. Denna gången är inget undantag.

Nya kursen är svensk grammatik. Grattis. Varför lyssnade jag inte mer på läraren på högstadiet? Varför berättade ingen för mig att "de här kommer du har nytta av när du bli lärare!" Antagligen för att jag inte planerade att bli lärare utan musikalartist, och då behöver man då rakt inte kunna grammatik. Inte den utstäckningen som nu i alla fall. . .  Dessutom har vi bara 3 veckor på oss innan tentan. Grattis igen. Substantiv är namn på ting... Ohh nej, så var det ju inte längre. eller jo fast inte det säkraste sättet att veta att det faktiskt är ett substantiv..NÄHÄ? Varför lärde Margareta mig det då när jag gick i 4an? Bara för att sätta dig mig 9 år senare? Åhhhh. Gör om, gör rätt.


Måste intala mig att man faktiskt inte alltid måste kunna allt, en del kan man lära sig också. Det är bara så svårt att acceptera. Jag gillar mycket bättre att veta och kunna allt direkt!


 En tok med huvudbry.

/ eke


Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

Din lärare lärde dig det enbart för att sätta dit dig! Det är en lärares uppgift och det är nu din tur att föra detta vidare. Du har ett ansvar att sätta griller i huvudet på en hel generation och förstöra dem för alltid!!!

2010-01-19 @ 07:30:17

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0