dagens tanke...

Dagens fundering...
Varför kör man alltid på säkra kort? Då låter man ju sig själv stå och stampa på samma punk ( smart där Therese). Om man någon gång tar steget utanför den där punkten så kanske man upptäcker något mycket bra? Något nytt? Plötsligt har man utvecklats lite mer åt nåt håll - bara genom ett enkelt omval.

Ett löjligt (men bra) exempel: Ljungby staden jag är uppvuxen och tillbringat mina första 20 år i, även utnämnd Sveriges tråkigaste stad en gång i tiden, är enligt många inkl mig själv precis så jäkliga tråkig att den förtjänar utnämningen. Här finns ingenting, ingen bra shopping, ingen riktigt bio, bara ett (ibland två) uteställen och inga fik (listan kan göras längre). MEN (!) så idag när jag och Nina skulle ner och luncha på stan på det enda? fiket som finns ( så är det givetvis inte, men det är ett, just det, säkert kort. Man vet vilka man träffar där, hur maten smakar, vad det kostar osv) så var det fullt. Aj aj aj, nu hade vi två val, antingen  kunde vi stått kvar inne på Roddys och väntat på ett bord eller så kunde vi släppa sargen och utforska vad denna tråkiga stad har för andra möjligheter? Efter att ha gått igenom ett par alternativ och kommit fram till att dom var dåliga upptäckte vi skylten "Matdesign" och tänkte att det kanske vore dags att testa (butiken är relativt ny men ändå så pass gammal att man borde ha hunnit gå dit tidigare) och tänka sig vilket lyckoval. Maten var god, inredningen var mysig och där var folk som man inte ens visste bodde i denna tråkiga stad.
Om man bara våga släppa sargen och testa någon nytt kanske Ljungby inte är så himla tråkig trots allt? Jag ska fortsätta utforska min uppväxtort det är ett som är säkert!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0