Racerförare or not.

Skräckfärden.

Nu är jag tillbaka i Växjö efter några timmar i Ljungby, 24 timmar för att vara exakt. Kan tala om att resan hit inte var att leka med. Snälla familjen lånade ut en bil till mig, då jag ändå ska hem igen på fredag och dessutom har massa packning med mig då. Nog om det, nu till resan hit. Men först vill jag klargöra en sak innan: jag är en grym bilförare.
MEN, när jag inte kör bil mer än ett par gånger i månaden och då oftast inte mer än en liten sväng i Ljungby, så blir jag så jäkla rädd när jag väl ska köra lite längre. Jag inbillar mig allti från att jag kommer krocka med en älg (trots vildstängsel, jag menar älgar kan väl hoppa?) till att bilen går snett vilket måste vara hjulen som håller på att ramla av. Eller varför inte inbilla sig att motorn kommer börja koka, eller att motorhuven kommer flyga upp om jag kör för fort så att jag inte kommer se nåt. Dessutom är jag inte bara rädd för mig själv o bilen utan alla andra bilar runt om. Jag tror att alla är alkoholpåverkade eller drogade och när som helst kan svänga ut i fel fil... Ja ni hör ju själva. Jag har sjukt mycket saker att tänka på när jag kör bil. Och det blev ju inte bättre när en bil körde om mig ( som jag direkt inbillade mig hade en full förare?!) och började vinka bak mot mig.. Va fasen? Då kan jag lova att jag var 100% säker på att hjulen höll på att trilla av. Tack du bilförare som gjorde min redan så anspända resa ännu värre.

Jag kom i alla fall fram hel och det var så klart inget fel på bilen.
Jag tror det är dags att jag köper mig en egen bil så jag kan öva på att köra, det är inte bra när de gå så lång tid mellan gångerna!

/racerföraren

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0