dagens tankar...

När ni säger ordet absolut, låter det som aBsolut eller aPsolut? aPsolut eller hur? Varför skriver man då absolut? Ja jag vet att det finns många ord som inte stavas som dom låter, men just absolut är ett ord som absolut borde stavas apsolut ändå.
Nu kommer jag störa mig på detta till någon högt uppsatt kvinna/man ändrar på stavningen (förmodligen få jag störa mig på det resten av livet. Lite surt. Fast å andra sidan, mej och dej har ju blivit en godtagbar stavning på mig och dig?!)
Förresten, säg ordet absolut många gånger.. Det är ett fult ord om man tänker efter. Så som ordet kruka, också ett väldigt fult ord. Kommer säkert från tyskan. Alla vet ju att tyska inte är det vackraste språket.. Die krauken.

Kommentarer
Postat av: Lizy

Haha, du tänker liknande som jag! Gud vad kul. Jag funderar en del på sånadär saker med. Typ..varför man stavar ord som man gör.

Härligt blogg!:D

2010-05-24 @ 17:55:10
URL: http://thelizy.blogg.se/
Postat av: Anna Å

Vilken mysig blogg du har Tesse!

2010-05-24 @ 20:13:45

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0