jag är jag men inte här.

Jag började fundera på hur jag framstår i min blogg. Jag har ju helt missat det där med presentation på start sidan (jag ska fixa det någon gång...när jag fattar hur man gör), så folk som läser min blogg (och inte känner mig sen innan) vet ju inte alls vem jag är utan tolkar mig utifrån senast skrivna inlägg. Ganska skrämmande. Jag inser ju att jag inte framställer mig som den mest eftertänksamma eller den klokaste människan som gått i ett par skor, jag skulle nog snarare säga att jag framställer mig själv som en ganska flummig person, bra eller dåligt? Ja det beror väl på vem man frågar..
Pappa fällde till exempel en kommentar för ett tag sen. Jag hade fått tillbaka en tenta och visade honom resultatet som jag var hyfsat nöjd med. Då säger han " Är det du som har skrivit det här? Du kan ju stava!? Och sådär skriver du ju inte i din blogg!" Ehh nej det gör jag inte, tro fasen att jag inte sitter och skriver akademiskt när jag bloggar. Fast å andra sidan, om ett halv år är jag färdig lärare - då kanske man inte kan sitta och driva om saker för att det är kul och stava fel i varannan mening för att jag inte orkar (lägg märke till r:et på orkar, en typisk sak jag annars utelämnar av ren lathet) stava rätt... Man kanske inte kan blogga alls då?
Summan av kardemumman: Jag ska skaffa mig en inforuta på första sidan i min blogg där alla kan läsa om hur klok, skötsam och ambitiös jag är. Sen kan jag skämta loss hur mycket jag vill i resten. Och när jag fått jobb får jag ta ställning till fortsatt bloggande då. Så tills vidare, Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Alexander

Det var ett par väl valda ord ifrån Therese det här mina vänner ;)

2010-05-24 @ 23:29:45
URL: http://canipublishme.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0