Tvättdags!

Jag är för teknik. Yes I am! Men ibland går det för långt.. eller?
Vi har äntligen fått ny tvättstuga, den förra var under all kritik. Tvätten blev förmodligen smutsigare efter en omgång i de maskinerna. Så ikväll ska jag för första gången testa de nya. Till saken, hela tvättstugan är teknisk. För att boka tid ska man använda datorn (va hände med nyckellås?) när jag väl lyckades med det (tog mig en dag innan jag fattade hur man gjorde, eller vilket tvättrum jag bokade) fick jag reda på att för att komma in i tvättstugan räcker det minsann inte att tycka ner ett handtag.. nej nu ska man använda nån blippgrej som sedan kollar av att det verkligen är min tur att tvätta mina kläder och sen släpper den in mig fast först måste jag tycka på öppna dörren på en skärm utanför.. wierdoo.
Än har jag alltså inte ens börjat tvätta.... Efter att alla kläder är i maskinen ska man inte som vanligt lägga i tvättmedel utan det gör maskinen automatisk, om man tryckt på rätt knapp vill säga. Sköljmedel? Ja tack, tyck på nästa knapp.
And so on...
Jag har bokat min vän Veronica för att vara tvätthjälp ikväll, utan henne hade jag förmodligen tvättar sönder mina kläder och blivit inlåst i tvättrummet.

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

haha, en sådan där tvättstuga hade jag när jag bodde i slottsstaden. jag tycker de är jättebra, tvättar fortare och renare. dock måste jag verkligen förvarna om att STÄLL MOBILLARM NÄR DIN TVÄTTID ÄR KLAR! glömmer du bort den kommer du inte in efter tiden gått ut, och måste boka om. finns det inget ledigt då så får man snällt stå och vänta tills den som har den stugan kan låsa upp. lyckligtvis hände detta aldrig mig, men jag har låst upp för en stackare som suttit där ett tag. nu blev det typ en bok här. haha.

2010-05-26 @ 19:35:46
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Nina

Men jag kommer förhoppningsvis hem på onsdagen senast torsdagen och du åker väl inte förrän till helgen där. Så vi hinner ses några dagar:D

2010-05-26 @ 20:55:18
URL: http://ninarven.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha men shit va hi-tec! tacka vet ja min omoderna tvättstuga =D

2010-05-27 @ 09:53:07
URL: http://johannasstil.webblogg.se/
Postat av: miriam

hahaha, superkul!

2010-05-27 @ 14:38:12
URL: http://mihag85.blogspot.com
Postat av: Johanna

haha ja med för tillfället =D

2010-05-27 @ 15:12:24
URL: http://johannasstil.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0