varför sa jag så dåå?

Det finns så mycket konstiga uttryck. Jag kommer på mig själv lite då och då med att säga saker som jag inte ens själv vet hur det har med saken att göra.
Nyss sa jag tillexempel: "Imorgon har jag mycket att stå i". Ehh okej. Vad ska jag stå i?
Jag sa även: "Jag kör på lite av varje". I sammanhanget handlade det om hur vida jag skulle göra alla mina syssor idag eller imorgon, eller dela upp dom mellan dagarna. Mitt val föll på att dela upp dom, lite idag o lite imon. Men inte ska jag köra på mina sysslor?
Vet ni andra konstiga saker som man yttrar? Dela med er!
Här försöker jag lära mig att kolla skelögdt. Det går inget vidare. Men skam den som ger sig.

/EKE


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0