Besökarnas helg <3

Uppdatering av helgen sker i bilder
FiaLotta och Anna kom på besök i fredags. Anna åkte hela vägen från Ljungby för lite mys med oss andra två, det är kärlek det
Dagen efter fredag kom Nina hela vägen från Tingsryd för att hänga med mig och mina vänner.
Så här kärleksfullt kan det vara på en förfest. Av ballongerna att döma var det lite födelsedagskalas!
Lite lekar blev det som vanligt.
Fyra i en soffa för tre. Finns det hjärterum...
Lovisorna kom för att fira!
Veronica skyler sig.. eller vill hon bara visa upp sina fina ringar?!
Vi kom till De Luxe och lyckades hitta ett bord att förtära vår dricka vid.
Sen gick vi en trppa ner och kollade på ett band. Plötsligt bad de oss att sätta oss på golvet, otrolig makt de har på scen för plötsligt satt samtliga i publiken ner! Här slutar kvällen, eller bilderna tar slut här, vi fortsatte några timmar till.
Imorse spelade jag en truddilutt för Nina innan hon lämnade mig.
Tack alla för en fin helg!

Addicted

Jag är fast... igen.
Ska förklara lite mer vad jag pratar om. För några år sedan var en kompis till mig sjuk en längre tid (inget allvarligt, men hon var säng/soffliggande i några veckor) och som nära vän ställde jag ju så klart upp att hänga med henne där i soffan under dessa veckor. Jag blev en soffpotatis. Så var gör man tre veckor i en soffa? JO man kollar på serier, i vårt fall Sex and the city. Vi åt, andades och levde på SATC i flera veckor, dag som natt. Och mitt "komma och hålla sällskap under sjukperioden" blev mer ett "jag dör om jag inte få komma upp o kolla på SATC och jag hoppas aldrig du blir frisk för det skulle innebära att vi inte kan ligga i soffan och mataronkolla"
Till slut blev hon så klart frisk och tur är ju det ( i dubbel bemärkelse. Först och främst är det ju så klart bra att hon är frisk igen och sen är det ju jäkligt tur för annars hade jag nog suttit kvar i hennes soffa idag och varit inne på femtioelvfe omgången på boxen).
Men nu känner jag det där beroendet krypa fram igen. Fick låna halva boxen (mitt eget smarta val för då kan jag i alla fall inte streckkolla på hela) av Lovisa igår och sen dess går min tv och dvd varm. Har inte stängt av det mer än ett par timmar i natt men så fort jag vaknade åkte ett avsnitt på och så har det fortsatt hela förmiddagen.
Sluta jag inte nu känner jag på mig att examensarbetet kommer få lida och det är inte bra!

I´m singing in the rain

Vilken höstig dag! Växjövädret kom tillbaka med besked efter en gårdag med sol. Det är så det funkar här i Växjö, en dag med fint väder och man kan räkna med tio dagar regn. Fast tio dagar var nog en underdrift. Men har man valt att bosätta sig här får man tåla´t. Det finns ju faktiskt en del positiva saker med regn..

1. Man kan tända ljus och lyssna på smatter mot fönstret

2. Man kan gå ut och bli blöt (det charmiga med det är att komma in i värmen sen och torka)

3. Vill man inte gå ut och bli blöt kan man sitta inne med gott samvete

4. Om man gå ut kan man se det som en snabbdusch?

Vill ni hjälpa mig att fylla på min "varför det är bra med regn lista"?






autumn leaves

Härliga höstdag! Tänkte sätta min kamera på prov lite och tog med den ut när jag och Carro gick en promenad, här är resultatet.
Först sprang vi på ett träd och bakom träder gömde sig en svan.


Sen satte vi oss ner för att lapa lite D-vitamin.



Växjö är ganska fint trots allt (förlåt pappa, jag vet att du uppfostrat mig till att hata Växjö men ibland måste man göra revolt)




Sist, sistare, sistast

Igår nockades jag återigen av en sanning. Sanningen om att det snart är över. Igår hade vi, vad som visade sig vara, vår sista föreläsning. När vi satt där och skruvade på oss och undrade varför i hela friden föreläsaren pratade om cirkusar, Rederiet och Sound of music hade vi inte en tanke på att det var sista gången vi satt på en tråkigt föreläsning. Hade jag vetat hade jag passat på att njuta av det tråkiga lite till! :)
Förresten var det inte så tråkigt, jag skrattade faktiskt ett par gånger åt jämförelserna mellan cirkusen och skolan eller Rederiet och skolan.
Det är inte folket på bilden som var med på föreläsning ( i sann Bullen anda)


Imorgon är en ny dag.

Jaha, då var det dags för min återkommande påminnelse. Glöm inte I Anneli ikväll kl 22 på Svt 1!

Spenderat kvällen med Veronica och Stina, det behövdes. Nu är jag på lite bättre humör. Efter I Anneli (kl 22 på svt1, man kan inte påminna nog. Det tycks vara folk som inte sett det trots mitt ihärdiga tjat!) och lite sömn så är jag nog en ny och glad människa imorgon igen.
Så här ser jag nog ut imon när jag är ny, fast bilden är gammal.

Va e det för en dag...?

Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är en jävligt pissig dag, hurra hurra hurra. (ursäkta svordomen men jag kom inte på nåt bättre för tillfället)
Jag är på så jäkla dåligt humör. Trots att dagen började bra med att jag vaknade pigg och utvilad. Men därefter har det bara gått utför. Käpprätt åt skogen, ner i diket, in i en vägg, ut för ett stup... ja ni fattar grejen.

Jag försöker få mig själv på bättre humör genom att städa lite men eftersom jag bor i ett litet råttbo där jag inte egentligen få plats med hälften av mina ägodelar är det inte den enklaste sak i världen. Här ser liksom aldrig riktigt städat ut eftersom det är saker överallt ändå. Sen försökte jag muntra upp mig med lite choklad, men efter första tuggan kände jag mig fet och blev härligt påmind om att jag inte tränat sen förra tisdagen, snart en veckas svullande. Bra jobbat Therese fetto Eklund.
Mitt sista försök att göra mig på gott humör var att sätta på lite svängig musik, musik som Lovisa skickat och som vi lyssnade på under vinprovningen i lördags som jag då gillade. Nu svider det i mina öron (inte musikens fel utan mitt.. inte ens bra musik kan jag gilla en dag som denna) Det är ute med mig om det fortsätter såhär!
Såhär såg jag ut i onsdags. Då brydde jag mig inte om en stökig och för liten lägenhet eller att jag svullade och jag gillade all sorts musik.

Många tror..

Att vi studenter inte gör annat än festar och för att spä på den där myten lite till ägnar jag nu ett helt inlägg åt veckans festligheter!
I onsdags styrde vi upp en liten klassigfest.
En lugn och mysig fest med tända ljus... eller?


Carro und I. Ser ganska städade ut eller hur?


Skål!


När jag på natten lämnade Sivans såg det ut så här. Så himla fint!!

Det var lite från onsdagens festligheter. vad hade lördagen att bjuda på då?
Vinprovning! Kampen stod mellan dessa viner


Värdinnan serverade första glaset med rosévin.

Hanna fundera på vad hon ska ge vinet för poäng. Sjukt seriöst detta!


Sen var vi inte lika seriösa för en stund. Söta!


Som vinnare stod sedan det enda röda vinet för kvällen. Jag rekommenderar det till alla som inte gillar rödvin för det var verkligen gott och om jag som är anti rödvin säger det så är det så!


Vinet var slut, tävlingen avgjord då återstod bara lite tv-spels spelande! Perfekt avslut på en trevlig kväll!


Trots att klockan närmade sig tre och 4 vinflaskor var uppdruckna tycker jag Lovisa har ett grymt fokus! :)

Så kan det se ut för en student under en vecka. Tycker ändå vi kammar hem vuxenpoäng med vinprovning och tända ljus på förfester.



Här är jag igen.. en snabbis!

Dålig update här ja. Jag har faktiskt ett liv! Skola, äta, träna, plugga, sova... Mycket till liv? Det är ju frågan, men det hinns inte med så mycket mer för tillfället.
Det händer grejer på de flesta fronter dock och jag längtar till torsdag då jag förhoppningsvis kan avslöja en av sakerna :)
Nä men då så om det inte var mer så säger jag godkväll, hoppar in i duschen och sen lägger mig och kolla på SvtPlay på I Anneli (såg såklart det igår, men det var så sjukt kul att jag måste se det igen!!!)

Jag ber er återigen om hjälp.

Sist jag bad om en hjälp här i bloggen fick jag faktiskt en del gensvar och alla var jättemycket till hjälp (tack!) så nu tänkte jag be om ytterliggare hjälp :)
Den 6:e november stundar nämligen vad värdinnan skulle kalla årets fest. Årets roligaste fest enligt många, kanske inte enligt mig. Ni som är klippska har ju redan räknat ut vad det är för fest genom att ha sett datumet... Precis, halloweenfest. För mig innebär detta ångest. Jag avskyr att klä ut mig och jag har inte en gnutta fantasi när det gäller sånt här. Och det blir ju inte lättare när jag vet att värdinnan går in 120% för detta, då vill man ju inte visa sig otacksam utan verkligen tänka till och komma på nåt bra att klä ut sig till!
Det är här ni kommer in i bilden (som ni förmodligen redan räknat ut, jag har ju bara smarta läsare) finns det någon där ute i cyberspace som ha bra/roliga förslag på vad jag kan klä ut mig till!?
Förra året var jag en dålig kopia av Pippi Langstrumpf

Nå, förslag någon?

Storbloggarna är inte mänskliga, här är beviset!

Okej. Nu är det bevisat. Bloggare (storbloggare alltså) är inte mänskliga varelser! Se bara här:
Så här ser bloggerskan Kenza ut när hon är nyvaken....
Så här ser jag ut
Ser ni någon skillnad? JAG SER FÖR FAN UT SOM HEJ KOM OCH HJÄLP MIG och Kenza ser ut som jag gör när jag ansträngt mig till max för att vara snygg. Tack Gud (eller förresten, jag har slutat tro på honom efter det här) !
Jag lägger upp en annan bild också för att visa att jag inte ser så där vidrig ut jämt..

En bock på listan!

Jag har ett långsiktigt mål i livet. Jag ska besöka alla Sveriges städer! Det fick jag för mig för några år sen när jag läste i lokaltidningen hemma i Ljungby att en gammal lärare till mig hade gjort det. Hur cool är inte det? Här åker folk till Australien, USA och Afrika utan att ens ha sett va vårt eget land har att erbjuda (inte för att det är nåt fel på att åka till de där länderna). Därför är jag sjukt nöjd med att kunna bocka av ännu en stad på min lista (som jag än så länge inte har gjort, men tids nog ska det bli en sån också!), Gävle! En väldigt fin stad måste jag säga, sen är jag väl lite partisk eftersom världens finaste människa bor där just nu!
Gävle Högskola, fin!
Hösten hade minst sagt kommit norr ut!

Ps. Jag har tidigare skrivit att ett annat mål i mitt liv är att bränna ner Gävlebocken. Jag passade på att göra lite research inför detta! Jag tror inte att det kommer bli så svårt, jag har redan en ganska utstuderad plan!


Jag är i Gävle!

Jag befinner mig i vågrätt läge här i Gävle. Nina har dragit runt med mig här hela dagen så nu är vi helt slut! Jag har sett allt.. typ. Vi var i alla fall ute på högskolan och kollade och efter det har vi mest gjort stan. Jag är en jacka rikare, två tröjor och lite nagellack! Helnöjd med Gävle med andra ord ;) Kvällen skulle ju bjuda på Oktoberfest men så sent som i förmiddags avslogs alkoholtillståndet och vi känner att en oktoberfest utan öl känns ganska meningslös, så det få bli en vanlig utgång med massa dans istället. Inte fy skam det heller!


Bild lånad från Nina.


:)

JAG DRAR TILL GÄVLE!


Kärlek






En nedtonad jag?

Efter gårdagens lite uppgivna inlägg kommer nu ett mycket muntrare. Jag kom på att livet inte är fy skam bara för att jag har massa valmöjligheter. Det är ju faktiskt ett väldigt lyxigt problem när jag tänker och lyxproblem växer ju inte på trän (småländska för träd). Så jag har bestämt mig för att gilla läget, det som händer, ja det händer. Jag go with the flow så att säga!
Vardan denna plötsligt muntra uppsyn undrar ni säkert nu?! Jo det ska jag tala om för er. Efter en dag med roliga och lyckade lektioner i skolan, där barnen var engagerade och hade kul, och senare ett träningspass som tog musten ur mig och slutligen en trevlig fika på Tufvan med Lovisa, så kan jag helt enkelt inte vara annat än munter. Flera såna här dagar och jag kommer ju inte vara uppgiven eller bitter nåt mer (då förlorar jag i och för sig lite av min image, jag har ju inte för inte fått utmärkelsen bitterfitta utan anledning menar jag, men lite nedtonad bitterhet kan inte  förändra allt för mycket)
bilder likt denna kanske inte höjer trovärdigheten på min bitterhet...

In eller ut, upp eller ner... ?

Jag ser verkligen slutet nu. Slutet på mina 3,5 år på lärarutbildningen. Idag fick jag resultatet på vad jag hoppades var min sista tenta och i och med ett godkänt blev det precis som jag önskade. Jag skulle vilja säga att jag hoppar och skriker av glädje men dessvärre är ångesten och rädslan för den ovissa framtiden större än glädjen just nu. Jag försöker tänka en dag i taget men det går inte riktigt längre.. nu måste jag börja tänka månader framåt, hur ska jag göra med lägenhet? Ska jag stanna i Växjö? Ska jag ens stanna i Sverige, eller ska jag åka tillbaka till älskade Oslo och söka jobb där? Ska jag läsa en termin till eller ska jag hoppas på att de ämnen jag har räcker för att få ett bra jobb? Om jag ska läsa ska jag göra det här i Växjö eller ska jag åka till Nina i Gävle och läsa en termin där?
Ja ni hör ju själva. Det finns lite att välja på och just nu vet jag varken ut eller in.

Lördag i 13 bilder.

Vi konsumerade rusdryck
Vi lekte lekar
Så här kan man blåsa...
Och så här med...
Sen bytte vi en sorts blåsning mot en annan. Jag blev blåst mer än en gång..
Veronica stod för djandet
Vi posade i köket..
Vi kom till Sivans för att se på liveband.
Så här lycklig va jag för det!
Bandet själva. The Frankie Lee´s
Johan och Erik gillade va dom hörde!
Kompis Jonas trummade på!
Flickor blev trötta och gick hem efter en galet kul kväll!



Fredag!

Äntligen helg!

Finns inte så mycket mer att säga om den saken. Jag återkommer när jag har mer på mitt hjärta.

RSS 2.0