In eller ut, upp eller ner... ?

Jag ser verkligen slutet nu. Slutet på mina 3,5 år på lärarutbildningen. Idag fick jag resultatet på vad jag hoppades var min sista tenta och i och med ett godkänt blev det precis som jag önskade. Jag skulle vilja säga att jag hoppar och skriker av glädje men dessvärre är ångesten och rädslan för den ovissa framtiden större än glädjen just nu. Jag försöker tänka en dag i taget men det går inte riktigt längre.. nu måste jag börja tänka månader framåt, hur ska jag göra med lägenhet? Ska jag stanna i Växjö? Ska jag ens stanna i Sverige, eller ska jag åka tillbaka till älskade Oslo och söka jobb där? Ska jag läsa en termin till eller ska jag hoppas på att de ämnen jag har räcker för att få ett bra jobb? Om jag ska läsa ska jag göra det här i Växjö eller ska jag åka till Nina i Gävle och läsa en termin där?
Ja ni hör ju själva. Det finns lite att välja på och just nu vet jag varken ut eller in.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha oo tack snyggo!

2010-10-04 @ 20:01:07
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

fasen åh. jobbiga tankar som återkommer. jag tycker vi diskuterar dem på tufvan imorgon klockan 19! ses!

2010-10-04 @ 23:08:30
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0