Grancan -11

På en uteservering i Playa del ingles
En tur till Mas Palomas. Av kortet att döma en blåsig dag, men ack så varmt!
En hälsoresa, juice i glaset!
Fler bilder kommer när jag orkat fixa! Det var i vilket fall en underfin vecka med härliga människor, varma dagar, svängiga kvällar, sol och bad!

Det ser bra ut...

Imorgon lämnas jag Swea för en tripp till Grancan. Jag har följt vädret på internet sen två veckor tillbaka och det blir bara bättre och bättre! Min bleka hud längtar efter sol och mitt kalla hjärta efter värme (poetiskt inte sant?). Nu är det bara detajer kvar, så som packning och biljett. Apollo är då rakt inte snabba när det gäller den saken. Men efter ett argt telefonsamtal (det 3 arga telefonsamtalet denna månad, fast nu till annan mottagare) så lovade dom att biljetten ska ligga på min mail innan dagen är slut. Det hoppas jag verkligen, annars kommer det bli en sömnlös natt.
Dags att lösa en detalj, packning. Hur kan det vara så svårt? Man lär sig liksom aldrig.

Söndags update.

En gång i veckan bloggningen fortsätter...
Jag och Hanna är nu officiellt kombos. Funkar över förväntan. Det är skönt att ha någon att prata med när man har tråkigt och asbra att kunna stänga in sig på rummet när man absolut inte vill prata. Det är mycket roligare att laga mat till någon annan än sig själv och dessutom är det helt okej att diska nu också. Man vet liksom att om jag gör skiten nu får Hanna gör det nästa gång, förr fick man ta skiten oavsett om man var duktig och diskade på förmiddagen. Idel positiva grejer alltså! Jag tror detta kommer bli den roligaste terminen på Campus för min del.
I fredags bokade jag resa till Gran Canaria. På onsdag flyger jag ner till Icka för att spendera en vecka i solen (förhoppninsgvis, prognoserna ser lite olika...) Ska bli så himla skönt att komma iväg och det är tack vare mamma, pappa, mormor och farmor som det är möjligt. Pengarna jag fick av dem i examenspresent går till biljetten, så TACK hörrni ni för att jag få komma iväg!
Ska snart ge mig ut i det soliga vädret, blir en promenad in till stan för att införskaffa solkräm.
Idag kör jag orange all over.

Vanilj is the shit!

Kostcirkel hit och kostcirkel dit. När man är nyflyttad och inte har någon mat i det kalla skåpet då känns den där berömda tallriksmodellen inte så jäkla viktig ska jag säga er. Man tager vad man haver. I detta fallet vaniljfil. Till kvällsmat, frukost och lunch. Det är en fantastisk produkt som alltid fungera! Man blir mätt, det smakar gott och det gå fantastiskt fort att hälla upp i en skål.
Mätt och belåten på bara några minuter! Sånt gillar Tesse! (jag vet inte varför jag nämnde mig själv i tredje person)

RSS 2.0