God jäkla morgon...

Jag hatar den där inre klockan.. och nej jag pratar inte om den biologiska, några barn är jag inte intresserad av ännu. Jag prata om den där väckarklockan som fått för sig att väcka mig varje morgon runt sex. Den tar ingen som helst hänsyn till att jag för en gång skull har sovmorgon, ohnej här ska vi upp och hoppa innan ens solen har gått upp.

Vad innebär detta då? Jo så mycket som att jag redan klockan åtta har hunnit trycka i mig 4 clementiner som kommer leda till magont och massa toalettbesök under dagen. Just great. Jag som ska ställa till med kalas ikväll. Förbannade väckaklocka!




Ett två tre fyra....

Jag är en arbetsmyra! Åh, vad jag älskar dagar då man känner att man gjort nytta. Idag är en sån dag. Jobb på två olika ställen i totalt 10,5 timmar. Jag har torkat snor, bytt blöjor, lagat mat, läst bok, spelat spel, plåstrat fingarar, torkat tårar och myst. Underbart!
Tröttheten har ännu inte slagit till, men jag väntar den som en blixt från klar himel. Innan dess ska jag dock försöka hinna skriva 8 omdömen i musik. Heja mig!

Snart helg och då vankas kalas hemma hos mig, men först en arbetsdag till!

Det pirrar i magen och spritter i benen!

Jag sprudlar och vet inte vad jag ska göra av all lycka, därför skriver jag här. Detta är  stället som varit platsen för alla mina känslor i nästan två år men som jag tröttnade på, känslorna var ofta de samma och det kändes inte lönt att dela med sig av. Men nu...  är jag som sagt så glad och lycklig att jag inte vet vart jag ska göra av allt och då är det bäst att jag dumpar av lite här.

Jag vet inte om det är det fakum att jag är sovit som en prinsessa i natt, nästan tio timmars sömn, och nu är mer utvilad än på länge! Eller om det är solens ljus och värme i min nacke (och i dataskärmen som gör att jag inte ser vad jag skriver) som gör att jag känner mig glad. Eller så är det kanske för att jag idag ska på David Batra med min babe och  skratta tillsammans, vilket är bland det bästa jag vet. Kanske är det för att jag startade dagen med nybakade scones, en ansiktsmask, nyhetsmorgon och kaffe. Eller så är det för att dagarna innan denna dagen har varit ganska jobbiga och det gör att kontrasten är enorm!
Hur som haver, oavsett varför jag är glad så är det en himla härlig känsla!
Jag har blivit 25 och brunett sen sist jag skrev...

RSS 2.0