...


Längtan...

Jag längtar till den dagen då jag kan titta tillbaka och känna att det är rätt. Rätt att det gör så ont just nu för att sedan bli bättre. Alla säger att den dagen kommer. När det onda är borta och man är sitt gamla vanliga jag igen. Den dagen..

Jag längtar tills julen kommer OCH är över. Just nu sitter jag o hatar den fast det är över en måndag kvar. Men även den dagen kommer, när julen är över alltså.

Jag längtar till den dagen jag får känslan av att jag är vuxen. På riktigt vuxen. Just nu känns det som om jag har en statistroll i vuxenvärlden och att jag spelar min roll ganska dåligt.

Jag längtar till den dagen då mina vänner och jag köper stugor i samma område. Det finns planer på det nämligen. Men först måste jag nog ta det där steget in i vuxenvärlden.

Jag längtar till finanskrisen är över så att jag kan börja spara pengar igen. Det skulle underlätta det kommande stugköpet.

Jag längar till den dagen då jag slutar vara rädd för allt. Då ska jag börja göra farliga saker som jag nu bara kan drömma om. Som att gå ut o gå en mörk kväll med bra musik i lurar. Eller som att våga åka hissen i mitt hus när jag har tvättid- tvättkorgen är för jäkla tung att släpa i en spiraltrappa upp och ner.

Jag längtar efter mycket. Det är nog bra att ha saker att längta efter, att aldrig vaea riktigt nöjd. Jag tror att man sluta leva lite den dagen då man har allt man vill..

Förresten längar jag till en sak till. Den dagen man uppfinner en tablett som gör att man kan äta godis till frukost, lunch och kvällsmat och ändå få i sig rätt näring och utan att gå upp i vikt. Den dagen längar jag nog mest efter..

Things not what they used to be. Missing one inside of me...


RSS 2.0