pessimist, jag?

Vi ska snart åka ut till Mjälen, badplatsen utanför stan. Jag, Anna och en kompis till henne. Det blir ju roligt. Men så gick precis solen i moln bakom tre tusen tjocka åskmoln. Då är det väl ingen mening att åka ut påstår jag. Men min mamma är av annan åsikt, hon tycker att jag absolut ska åka med ut, ett dopp är ju alltid skönt, det är ju såå varmt ute.. Jaaaha, men solen då? Den är ju borta. Och när vi väl kommit dit så kommer det väl börja åska och vi få packa ihop lika snabbt som vi packat upp och åka hem. Det är väl inte pessimistiskt tänkt, utan ekonomiskt. Onödigt att slänga pengar på bensin när vi ändå inte kommer kunna bada, eller sola. HUmp.. Jag tycker jag är en realist, inte pessimist. Eller?

/ EKE


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0