Ledigdag

Hejsan hoppas bloggen.
 
Så var det en ledig dag igen,tack och lov. Jag är såå sliten. Trots att det är sjukt kul att jobba på kollo så är det ganska jobbigt faktiskt. Igår var vi på Liseberg, och ja det låter som en kopp med te, men jag ska tala om för er att det är det inte. 29 barn, höga på socker och allmänt speedade för att ha lämnat kollogården, är inte det lättaste att hålla styr på. Sen att jag är en fegis och en kräkis när det gäller karuseller gör ju inte ett lisebergsbesök askul! ;) Men jag ska inte klaga nej. En sak som var frukansvärt kul var att det var premiär med Lotta på Liseberg, allsång. Jag, Lina och ett kollobarn var och kollade och hejade, bland annat på vår favorit OLA. Haha!

Några söta barncitat kan vi ju slänga med också.

Två små tjejer satt och spelade barngeni då frågan "Vad heter Kalle Ankas brorsöner" dök upp. Var på en av tjejerna svarade "Knatte, Tjatte och PUFF. Haha sötast ever!

Vid nattningen satt jag och pratade med en kille och vi kom in på tjejer. Jag frågade om han hade någon tjej och han svarade nej. Sen sa han:  Det är så jobbigt att vara kär när man är liten. Jag frågade lite undrande varför det då? Och han sa, där för att det är så jobbigt att ha tjej, hon vill ju bara leka häst hela tiden. :)

Ikväll är det tältning som gäller, jag är inte avundsjuk på dom som få sova i tältet, är så glad att jag är ledig en dag som denna!

Ha det fint / EKE


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha jag längtar minsann efter kollot nu! Ska bli roligt med alla barnen. Var får dem allt i från!

Kollade på Lotta igår och tänkte att du kanske var där, komiskt:)

Vi ses på fredag babe!

2009-06-23 @ 21:50:36

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0