MAT!

Shittpomfritt va mätt jag är. Jag åt som en häst. Som om jag aldrig sett mat innnan. Som om det va min sista måltid. Som... ja ni hajjar. Jag. är. mätt.
Jag skulle vilja påstå att jag är en jäkel till kock. All mat blir till guld under mina händer. Men (!) på senare tid har min motivation till att laga mat, äta den och diska efter mig försvunnit helt. Detta har lett till måltider bestående av några salladsblad och en tomat och till det en god pesto-dressing. Eller en banan o ett äpple.  Inte så mycket till mat alltså. Och heller inte så mycket till disk vilket visat sig vara riktigt skönt. Men (!) i samma veva som motivationen till matlagning o ätning försvann, försvann också orken. Inte konstigt jag varit trött som ett spädbarn kl nio på kvällen (visst är barn trötta då?). Nu ska det bli ändring på det. Jag ska äta mig pigg igen! Efter dagens måltid känner jag att lusen att laga mat sakta börja komma tillbaka, och lusten att äta maten finns definitivt där. Det enda som saknas är lusten att diska, men den kommer aldrig dyka upp!
/Eke

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har precis gjort 12 matlådor. Två pajer, en linssoppa och en pastasås!

Jag behöver typ aldrig mer laga mat skit skönt:D

2010-04-20 @ 14:34:46
Postat av: miriam

men token, skaffa en pontus då slipper du all disk;)

2010-04-20 @ 21:54:44
URL: http://mihag85.blogspot.com

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0