Kollo i Varberg

Tänkte jag skulle berätta lite om mina sex veckor i Varberg, kanske är nån som undrar?
Jag har alltså tillbringat halva min sommar på ett ställe som heter Kinnagården som ligger på en udde lite drygt en mil utanför Varberg- närmaste bestämt i Espevik. Denna sommaren blev min 5e sommar där och fler blir det nog...
Jag har haft världens roligaste jobb som kolloledare. Jag och ca 10 stycken andra ledare har under dessa veckor gjort saker för att förgylla ca 70 barns sommar. Sol, bad, fotbollslirande (främst från de andra ledarna själv så bidrar jag inte till så mycket på fotbollsplanen), lekar i massor (där är jag desto mer aktiv, leka is the shit) dans, disko, filmkvällar, utflykter (bland annat till fästningen, ridning, båtturer och Liseberg)
Vi bor alla på gården under dessa veckor och vi blir alla som en liten familj där. Tur är väl det, för man saknar sin riktiga familj och sina vänner när man är hemifrån på det viset, så en liten(?) extra familj på 30 pers kan vara bra att ha.
Maten vi får är av världsklass och kockarna i köket göder oss verkligen!

Frågor på det? :)

Förresten Kinnagården har en profil på facebook så om ni vill kan ni ju alltid kolla in där.
Det var svårt att hitta bilder där man inte ser barnens ansikten, men här är en i alla fall från förra sommaren. Barnen på väg ner till havet för lite krabbfiske och bad!

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

vilket mysigt sommarjobb! själv får jag inte lika mycket sol innanför lindex väggar men jag trivs otroligt bra ändå måste jag säga. fast jag saknar lite fotbollsspelande!

2010-07-28 @ 20:30:43
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Manda

"mat i världsklass"

Du är rolig du.

2010-07-29 @ 11:28:44

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0