Långfredag.

Är det dags för en nystart tro? Vad sägs om en ny header som stämmer överrens med mitt faktiskt utseende tillexempel? Det skulle nog kunna vara en bra början.

Jag gillar tanken om att börja om. Men jag hatar det faktum att det krävs att man lämnar gammalt bakom sig. Jag har svårt för lämna det bakomflutna där det borde vara. Det kan jag se i det mesta jag gör. Ett exempel är mina svårigheter i att lämna ifrån mig kläder. Jag är en jäkel på att rensa ut de som jag tro mig inte vilja ha mer. Men sen då? Jo, sen står de i kassar i lägenheten i flera månader för att jag ska kunna komma på om jag verkligen verkligen är beredd att lämna mina en gång så älskade kläder. Att kläderna sen är 5 år gamla och alltså kommer långt ner på modeskalan är något som kommer i andra hand. Det kan till och med hända att jag under denna period, när kläderna ligger i påsar i väntan på att bli slängda, plockar upp och kollar en extra gång (läs: tio gånger extra) så att jag inte slänger nåt jag kan komma att sakna i framtiden. Ja gisses jag hör ju hur det låter, det kommer väl nya kläder till garderoben så småningom? Inga konstigheter egentligen. Varför är det inte så enkelt då?

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

jag gillar nystarten! puss. och saknar dig.

2012-04-09 @ 21:39:56
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0