storstad vs. småstad

Jag är ingen storstadsmänniska, verkligen inte! Men ibland kan jag ändå bli förargad över det faktum att allt händer i storstäderna och framför allt blir jag väl arg för att jag har bestämt mig för att jag inte är någon person som passar in i storstadens puls. Vart min övertygelse kommer ifrån vet jag inte, och det stör mig också. Varför kan inte jag vara som många andra. Som tycker att Ljungby/Växjö/Halmstad är för litet, för tråkigt och för händelsefattigt. Jag råkar tycka att det är ganska skönt att Ljungby eller Växjö är relativt litet, att man hinner gå igenom hela stan och de viktiga affärerna på n eftermidda, eller om vi prata Ljungby en kvart.. jag tycker också det är ganska skönt att det är tråkigt, då bli det roliga så mycket mer påtagligt MEEN nu kommer jag till det jag inte gillar´med små städer. Att det är så händelsefattigt! Eller händer saker det gör det ju, men det finns ingen möjlighet att välja vad man vill göra, om man inte väljer mellan att sitta hemma, eller gå på det enda evenemang som sker. Jag vill också som Stockholmarna kunna gå på Designutställningar, konserter, musikaler, kunna välja och vraka bland olika fik, inte som i Ljungby, ha ett att välja på. Jag vill kunna välja att inte gå ut en kväll för att istället göra något annat ( nu kommer jag inte ens på något man kan göra en kväll om man inte gå ut, det säger ju en del om småstäder).
Kort sagt, jag önskar jag vore en storstadsmänniska, ibland i alla fall.

/ EKE


Kommentarer
Postat av: Erik S

Mäh! Ljungby har ju tre fik ju ;)

2009-04-20 @ 13:52:04

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0