vad gör vi ikväll? Joo vi pysslar!

En ganska vanlig fråga som jag och Nina ställer oss inför varje helg lyder : Vad ska vi göra ikväll då? Oftast handlar det om fredag kvällen då lördagen allt som oftast bjuder på fest.. Så även denna helgen. Så alltså, vad gör vi ikväll? Vi blev besvikna när vi kom på att någon fotbollsmatch inte finns att se. Annars har vi någongång tillbringat fredagkvällen med att kolla på när Ninas bror spelar fotboll, ett ganska skönt nöje när man är trött och inte sugen på fest. men som sagt, ingen fotbollsmatch ikväll inte, eftersom det är uppehåll. Så vad gör vi då? Joo vi pysslar! Om bara några minuter ska jag åka till Blåbärsvägen och pyssla, vi ska göra något kul att ha på bordet imon när Nina har bjudit in till drinkkväll. Kalastrevligt! :) Resultatet lägger jag kanske upp i bloggen ikväll, eller så väntar jag tills imon så jag inte avslöjar nåt för folket som kommer imon :)

Nina bjuder även på kvällsmat, hon är en riktig kompis, hon föder mig! ;)

/ EKE
glöm inte rösta på mig. länken finns i inlägget innan!



Rösta på mig!!!!

Okej alla!

Så här är det. Jag är med och tävla i Helgens blogg och behöver nu din röst för att vinna!
Så gå in på den här sidan och skriv i kommentarfältet att du röstar på min blogg! Så på söndag få vi se om det går vägen!

Tack gulliga du :)

Bokmal..

Någon av det bästa med sommaren är att man kan läsa, eller snarare att man kan läsa vad man vill! Under terminerna i skolan är man så illa tvugen att läsa, men allt som oftast är det ganska torra och tråkiga böcker och artiklar. Så när sommarlovet slog upp sina portar var jag inte sen att springa till bokhandeln och köpa på mig några böcker. 
En av böckerna är den jag håller på med nu, " En shopaholic får en syster" fortsättningen på "en shopaholics bekännelser", en ganska underhållande bok, en sån som man inte behöver tänka så mkt när man läser utan mest dras med i och vips så är den klar. Sånna böcker gillar jag på sommaren! 


 

Nåt saknas...


Nu är allt klar, bordet är dukat och maten står och koka på spisen.. men nåt saknas? Just de, mamma och pappa, dom var 20 minuter sena pga av en traktor på vägen. När dom ringde och sa det gav jag dom lite dåligt samvete och sa att vi få väl se om maten smakar bra nu då, så det inte bli överkokt, fast egentligen kan maten inte överkokas eftersom det är en gryta, men det behöver ju inte dom veta förrän dom kommit hit. Dom måste ju lära sig passa tider ;)

/ EKE

Projekt städning...

Hur underbart är det inte att somna i sin egen säng. Det har varit väldigt mkt farande och flängande för min del senaste tiden, så att gå och lägga sig i sin egen säng är guld värt. Inte för att det inte är mysigt att sova i husvagn, men sängarna där är ju inte närheten av vad en riktig säng är..
När jag väl somnade sov jag som sagt jättegott, men det tog sin lilla tid innan John Blund kom. Jag låg och funderade på mina förvarningsproblem som jag har här i lägenheten. Det är inte lätt att möblera en etta på 25 kvadrat, som dess utom knappt har några garderober..suck. Vi få se hur jag ska lösa detta, men en föränding är ett måste, det är ju inte direkt så att man få färre saker med tiden..! ?

Om några timmar kommer mamma och pappa hit, dom stannar till påväg hem från Karlskorna och ska käka middag. Jag ska bjuda på kycklinggryta! Men innan jag kan släppa in dom i lägenheten och bjuda på mat så måste jag städa, så det är väl lika bra att sätta igång nu!

Ha en fin dag! / EKE


störst, bäst och vackrast. det är jag det..

Vad var det jag sa?.. jag är bäst på minigolf. Igår visade jag mina kunskaper genom att göra en strike på andra hålet. Sen tappade jag iof koncentrationen en aning och mamma gick om mig.. Hon stog till slut som vinnare på två slag mindre än mig och pappa som alltså kom på delad andra plats.. Hade jag bara varit lite mer koncentrerad hade jag vunnit, det lovar jag!

Solen skiner idag också, så än så länge har vi inte varit inne i stan. men det ska bli sämre fråmåt eftermiddagen så vi ska åka in till Karlskrona då, och sen när mamma och pappa åker tillbaka ut hit beger jag mig hemmåt. Eller till Tingsryd rättare sagt, ska stanna till där och hälsa på Nina! Vi ses alltför sällan så när det sker är det buskul! Sen åker jag hem till Växjö och sover en natt och trycker in ett besök hos V till.. Därefter är det helg och min andra Nina är ledig så då ska vi dricka drinkar på hennes altan. Det ser jag fram emot!

Nu ska jag läsa lite till sen ska jag göra mig snygg. vilket iof inte kräver så mkt ansträngning.. ;)



/ EKE- med storhetsvansinne...!


jag är bäst på minigolf..

Det är långtråkigt att vila. nu vill jag ha fart och fläkt, vänner och vin. Jag tror jag åker hem imon. Men vi få se, kanske kan jag övertyga mamma och pappa att vi ska åka in och shoppa i Karlskrona istället? :)

Nu ska jag gå och duscha, sen blir det minigolf. För er som inte vet så är jag bäst på minigolf, men jag tröttnar efter första hålet, så ingen ha någonsin fått se mina skills. vi få väl se vilket humör jhag är på idag! :)

Sol inne -sol i sinne / EKE


Husvagnssemester = svensson...?!

God morgon.. eller snarare middag för mig. Var uppe med tuppen idag, eller med mamma kanske. Hon går upp tidigare än tuppen skulle jag tro. Så jag har redan hunnit med både det ena och det andra och klockan är bara halv 11. Det jag gjort är att att jag har undersökt markerna här om kring Trummenäs, jag sprang, men det visade sig att jag är på en udde och kom bara ner till havet sen fick jag vända. Det blev en runda på en ynka kvart, men det är väl bättre än inget i alla fall. Sen har jag hunnit med att sola, och redan blivit röd, nämnde jag att klockan bara är halv 11? ;) Jag har även hunnit med att lösa 1/4 korsord, jag ska fortsätta kämpa med det resten av dagen! Svenssonliv och husvagnssemester är inte fy skam ändå. Jag får i alla fall tid till att vila!



Återkommer senare med mer svenssonliv... :)

Inget att skylla på längre!

Nu är kollo över för i år och jag kan inte längre skylla på kollo för dålig uppdatering här i bloggen. Motivationen är faktiskt som bortblåst.. men jag ska ändå försöka knåpa ihop några inlägg de kommande dagarna.

Jag befinner mig just nu hemma i Växjö. Det var sån lycka att köra in på campus igår, det var bättre än jag väntat mig! Kvällen spenderade jag och Veronica i Linnéparken, där det var allsång. Sen gick vi hem och drack cola och kollade på Beck, det va mys! jag förstår dock inte varför jag envisas med att kolla på sånna filmer, jag blir ju sktirädd, igår när filmen va slut fick Veronica följa mig hem, trots att jag hade bil. Haha.

Idag har vi gått på stan, jag fick en del shoppat. Nya träningskläder, ett snyggt halsband från cooee, en cool väst med paljetter på och två  nödvändiga tavelhyllor som jag behöver pappa till hjälp för att få upp. :P Jag är nöjd!

Snart efter att jag tagit mig en tupplur ska jag försöka mig på att köra ner till Karlskrona där pappa och mamma är med husvagnen. Vägbeskrivningen var kass så jag kommer väl hamna i Uddevalla istället. jag vet förtusan inte ens hur man tar sig ut ur växjö, hög femma på den. haha!

Som sagt, jag ska försöka mig på bättre uppdateringar nere från blekinge.

So long / EKE

Dålig på att uppdatera!

Det är svårt att uppdatera på kollo, fullt upp hela tiin! Dessutom orka jag inte logga in på internet när jag väl är ledig, då vill jag bara sova! men snart är kollo slut och jag ska skärpa mig med bloggandet! men fram till dess håller jag mig i från bloggen! :P
 
Just nu leker barnen, därför jag har en minut över att skirva. Dom är ju helt underbara ungarna! Jag har världens bästa jobb, så är det !

/EKE

.... jag saknar vännerna i växjö!!

Hemma i Ljungby...

Jag har långledigt och är hemma i Ljungby en sväng.. Skönt att komma bort lite och andas, allt är så intensivt på kollo. Men ack så roligt, jag skulle inte vilja byta det mot nåt annat jobb.. Eller jo kanske ett jobb som musikalartist, det hade nog varit i samma klass som kolloledare! ;)

Igår hade vi tjejmiddag, det har blivit många av den sorten på senaste tiden. Men jag klagar inte, vem vill inte ha tjejmidda med sina bästa vänner så ofta det går!? Lika skoj som alltid igår, vi var hemma hos Hannsis föräldrar och grillade. Lax och bönsallad stod på menyn igår, och glass och jordgubbar till efterrätt. Mumms! Sen dansde och sjöng vi precis som det ska vara. Och sen fortsatte vi ner till stan och Harrys, massor av folk, roligt folk för en gång skull! Sen frammåt halv 3 tog jag och Nina följe hem, barfotar cyklade vi genom stan och sen när vi skulle skilja hade vi fortfarande så mkt att prata om så vi stog kvar tills det började ljusna, då kände båda att det var dags att cykla hem, men inte var det slut där, viu hade fortfanade saket att prata om så vi pratade i tele hela vägen hem.. Haha. Sen sov jag gott i 3 timmar sen gick jag upp igen. Och nu är det snart dags för en lunch i stan med Anna, och därefter en fika med Annie.. Det är mkt man ska hinna med när man är hemma en kort tid! :)

Dags att rusa / EKE

shopping, fika och annat skoj..

Åh åh åh åhh vilken härlig dag! nannana nannaa naananaa! 

Jag och Lina har strosat runt på Varbergsgator hela dagen, in och ut i affärer och på cafeér. Varberg är verkligen en härlig sommarstad! Lite shopping blev det också! Dagens klädkod lyder rosa och vitt. Jag har köpt ett par rosa shorts, en rosa tunika, ett vitt linne och en vit tunika. Även ett par rosa örhängen som ser ut som ett par blommor och hör oc häpna ett par svarta örhängen, så där bröt jag koden lite! :)
Nu vill jag slå ett slag för istee. Vi var en sväng på espressohouse där jag drack en istee med smak av persika. Så sjukt god och svalkande i värmen. Så har ni vägarna förbi ett espressohouse köp den!
När vi ändå är inne på mat... Vi åt en taccotalrik till lunch, het och god. Kalasbra mat för två lediga kolloledare! :)

Haha, måste berätta det roligaste som hände på stan.. Det var precis innan vi skulle åka hem och vi skulle vänta på skjutsen hem till gården. Vi bestämde oss för att sitta i en park, men Lina ville inte sitta på gräset så vi letade upp en bänk i solen. Den såg härligt inbjudande ut! När vi är på väg mot vårt mål går vi förbi bänken precis innan vår och kan inte undgå att höra att samtalen ( som sedan visade sig vara en predikan) som förs. Där står en man och en kvinna och näst intill skriker ut till de andra människorna på bänken att gud är god och han förlåter alla synder och haba haba.. personerna som lyssnade var 7 barn och två kvinnor. Sen började de sjunga lovsånger och därefter rappade de gud som haver. Det var verkligen Helge Fossmo känsla över det hela. Fattar mig rätt, folk får gärna tro, sjunga lovsånger och sprida sitt budskap, men att sitta i en park och ha andakt kändes för oss som satt jämte inte riktigt bra. Särskillt illa kändes det nog för A-lagarna som satt på bänkarna jämte oss. Haha, det blev en stor kontrast att sitta på bänken mitt emellan kan jag lova! men oj va kul det var att lyssna på... "gud förlåter" samt, "faaan, skicka hit ölen gösta" ...

Sol inne, sol i sinne / EKE




Shopping!

Man kan tro att jag inte är annat än ledig här på kollo.. men de är ju bara då jag ha tid att blogga så.. :) Nu är jag i alla fall ledig och jag och Lina som också är ledig ska in till Vaberg och shoppa.. Äntligen, det kliar i mina fingrar! På inhandlingslistan står bikini, nässpray och pass och kanske en och annan klänning!

Dagarna rullar på, fortfarande solsken och 2 grader, underbart! Hörde att vädret hemma i Småland inte bjuder på lika fint, åska och ösregn snarare...

Nu måste jag skynda, snart går skjutsen till stan och jag måste ju va extra snygg idag när jag ska ta pass foto! :)

Puss!

RSS 2.0