Hur håller ni i besticken?

Nu har jag ätit lunch och kom att tänka på en grej. Nämligen hur man håller besticken. Jag fick lära mig att hålla på ett visst sätt ( det "rätta") när jag gick i skolan. Höll man på annat vis fick man en banning och man bytte och fortsatte kämpa med att hålla "rätt". Det rätta är att ha kniven i höger hand och gaffeln i vänster, sen ska man helst hålla gaffeln "upp och ner" och inte skopa upp maten utan mota upp den mot baksidan av gaffeln. Hur jäkla krångligt som helst.. Anledning till varför vi skulle äta så var " hur skulle det se ut om ni kommer till Nobelmiddagen och sitter och skopa upp maten på det där viset"  meeen herre gud. hur kan man säga så till en 9 åring? Lura i ett stackas barn att någon gång i ditt liv ska du förmodligen gå på nobelmiddagen och då gäller det att du kan hålla rätt i din gaffel och i din kniv. Jag övade ju till förbannelse, eller nej det gjorde jag ju faktiskt inte, men tänk om jag hade gjort det. Då hade jag övat inför en Nobelmiddag, som jag aldrig kommer komma i närheten utav, helt i onödan.
Nej vet ni vad, när jag bli lärare ska mina barn få äta hur dom vill, så länge dom få mat i magen. Sen om deras föräldrar vill lura i dom att dom ska gå på Nobelmiddag när dom bli stora, så är det upp till dom!

Hur håller ni i besticken?
/EKE

Hur f*n tänkte jag där?!...

Ha, tjjii fick jag.

Jag vill inte längre tillbaka till skolan, jag vill inte ha rutin! Det var ju asjobbigt att gå till skolan. Sjukt mkt ha få koll på igen och massa böcker som borde köpts för längesen som jag måste panik köpa nu istället. Suck. Hur kunde jag få för mig att jag längtade till skolan? Jag är ju trög.
Jag ska försöka få lite koll på saker och ting nu i eftermiddag sen ska jag träna ikväll och därefter hoppas jag att jag vant mig vid tanken på att gå i skolan varje dag fram till jul. Jippi..

Nu lunch / EKE

Back to school.

HEEEJ SKOLAN! 
 
Då var det dags, efter 12 veckors sommarlov ska jag nu tillbaka till föreläsningssalen, tentor och inlämningar. Det är med blandade känslor. Ska bli intressant att läsa matte och svenska inlärning och framför allt ska det bli skitskoj att träffa alla vänner som man inte träffat på hela sommaren. Det jag inte ser fram emot är inlämningar, jag känner redan nu hur jag har skrivkramp.. :P

Nehe, nu ska jag ta upp något ur frysen så jag ha mat till lunch. Mitt nya är att jag ska äta hemma på alla luncher, eller de flesta i alla fall. Jag måste spara pengar nu när jag inte har något extra jobb längre. Så får det bli, även om det är tråkigt ( för vem vill inte äta ute med sina vänner varje dag).

/EKE

Tack nollor.. eller jag menar ettor :)

Nu är det färdig lekt, som min mamma hade sagt. Nu är det dags att styra upp sitt liv, komma in i rutiner och börja skolan igen. Det känns faktiskt ganska skönt, jag är en människa som trivs med att ha rutiner att följa men för den delen tycker jag inte att det inte är roligt att vika från dom lite då och då. Nu har jag gjort det en vecka och nu ska det bli skönt att ha koll på vad som händer framöver.

Veckan med kickoff har varit en av de roligaste veckorna under hela min tid på Vxu, så jäkla sköna nollor ( som nu är ettor ) världens bästa kickoffledare och massor med skratt, lekar, dans och fester! Även om kroppen fått ta en del stryk, med tanke på dåliga matvanor och en del dryck som är starkare än saft och lite sömn, så har det varit sååå värt det. Jag är lite som en levande sombie idag, men imorgon när jag har fått vila, äta och mysa med en film så kommer jag vara redo för skolan och allt vad det innebär!

Nu, mat / EKE

Onsdagen...


Även om det inte syns på denna bilden så var vi faktiskt bäst på typ alla lekar igår. Denna vann vi så klart, trots att vi föll en gång! :)




Vi är asbra på att fjäska också! :)




Sen var det fest...


Sen skulle Johan hämta en Bag in box..

men han kom tillbaka med en asiat-.tjej!?!



sen gick vi till Stenladan och dansade så att svetten rann!


Tack för en sjukt kul dag och kväll! :)

Ett snabbt hej!

Hej!

Det är svårt att hinna med uppdatering, vi ha fullt upp hela tiin! I morse var jag på morgongympa och nu är det snart dags för såpabandy som följs av vinbrännboll och Pudas-utgång.
Ska försöka lägga upp lite bilder från igår till er i eftermiddag. Hoppas jag hinner, för ni måste hur kul vi hade det. Förfesten var den roligaste jag varit på ever!! :)

Nu, lunch. / EKE

På att igen.

Nu kör vi igen!!! :)

DISCO 4-ever!



Fast idag med platt hår!
/EKE

Första dagen.

Hej god morgon!

Nu är första dagen på kick offen avklarad, och vilken dag!

Det första vi gjorde var att samlas på Pedalängen för att vänta in nollorna som var på en fejkföreläsning. Hanna har berättat lite, eftersom vi inte fick se det, men som det verka på Hanna så blev de flesta skräckslagna, och någon hade till och med börjat gråta. Så det var nog ett lyckat skämt.. haha.
När nollorna väl anlände var det pressentation och gruppskål som gällde. Jag och Veronica fick igång vårt lag asbra, eller laget är snarare asbra! Vi kommer få en rolig vecka! Efter skålar och prat satte lekarna igång, vi var bäst på dom också! :)
Sen följde en liten förfest i Forskanringen och därefter ytterligare lekar och mingel på Stallarna. Efter nio öppnades portarna och lärarna fick sällskap av PA-programmet bland annant! Kul med mer folk!
Sen var det dans resten av kvällen, tills vi hade ont i benen och gick hem. "det är ju en dag i morgon också" .. och nu är det den dagen och jag sitter i min lya tillsammans med Hanna och en sovande Ca. Jag sov hos Veronica inatt så att Hanna, Ca och Lina skulel kunna vara med på kvällen och ha någonstans att sova, det tycker jag var snällt :)
Nu kommer några bilder, och sen kan jag lova att en sån här grundlig uppdatering får ni inte mer i veckan, då får ni nöja er med bara bilder! :)



Så, det var några nollor, några lagledare och några av lekarna!

/ EKE

Nu kör vi!

NU ÄR VI REDO!!!


DISCO TESSE!


DISCO 4-ever!


ASpeppade, inte fulla! :)

Nu, fest! / EKE

KICK OFF -09!!

God Morgon!

Idag är dagen jag väntat på i flera veckor! Kick-off -09!

Igår pysslade jag och Veronica med det sista och när vi väl blev klara vara jag så trött att jag stupade i säng. Här kommer lite bilder på vår fixande.


söta stina kom och underhöll oss lite! :)

Jag återkommer med bilder innan vi drar iväg och möter upp nollorna! Wiiiie.

Nu, frukost / EKE

4 4 4 4 4 4 4

Nu är vi hemma från stan, med massor av kickoff-stuff. VI och våra nollor kommer bli såå snygga! :)

Jag återkommer kanske ikväll med en tjuvtitt på vår outfit, beroende på om den bli klar eller inte!

Jag säger bara "Disco 4 ever"  / EKE

Så mycket för den sovmorgonen! :P

Min planerade sovmorgon gick i stöpet när min mamma skickade ett sms kl 05.30 i morse. När irritationen lagt sig och jag lyckats somna om ringer hon. Ännu lite mer irriterade och fruktansvärt trött somnar jag om och vaknar minuterna efter av att Johan ringer. MIssuppfattar mig inte, jag tycker om att folk ringer mig, men kanske inte just dagen då jag har planerat en sovmorgon :) Men nu är jag i alla fall upp och ska sätta igång med dagens bestyr. In till stan med V för att införskaffa lite grejer till veckan, sen ska jag försöka hinna rensa ur min garderob och sen blir det ytterligare kickoff-fix ikväll! Skoj! :)

Nu, frukost / EKE


Kort fest.

Min kropp var inte inställd på fest en söndag. Den sa ifrån och jag lyssnade. Så nu ligger jag och Veronica i min lägenhet och slappar istället. Skriver liten (läs: STOR) inköpslista till veckan som kommer. Man bli fan ruinerad på att vara kickoffledare. Hoppas att det är roligt, så roligt som vi förväntar oss, då är det värt pengarna som vi får lägga! Lätt!

Nu ska jag snart sova, lika bra liksom. :)

/ EKE

OLAAAAAAAAAA allaa laaa



Fina Ola förgyller vår lilla förfest! :)

Nu kickoffledarfest / EKE

Gevalia, när du får oväntat besök..

Jag skulle sova men fick oväntat besök!

Jag hade precis gått och lagt mig för att vila lite innan festen sätter igång, då ringde det på dörren. Feg som jag är så öpnnar jag inte i första taget ( jag väntade ju inte besök) och när jag kollar ut genom titthålet är det förtäckt. Efter att ha dividerat med mig själv några sekunder bestämmer jag mig för att öppna. Trots att jag leker med döden...Och det är jag glad att jag gjorde, för vem stod utanför min dörr? Jo ROBERTH! Min vän, även om jag inte synligt hoppade och studdsade av glädje så gjorde mitt hjärta det. Det va så himla kul att se honom. Det är nästan ett år sen sist så det var verkligen på tiden!!
Besöker gjorde helt klart min dag, nu tänker jag då rakt inte sova, jag är allt för uppspelt för det! :) Bättre att dra på någon glad musik och dansa lite.

/EKE

The day

Huuu va jobbigt att gå upp så här tidigt. Undrar hur det ska gå när skolan sätter igång, jag måste se till att komma in i rutiner igen. Nu är jag i alla fall uppe och sitter och väntar på att mitt ägg ska koka klart, sen är det föreläsningar som gäller hela dagen. Vi ska ha någon om alkoholnånting, någon kring hjärt och lungräddning och nåt mer, bra att ha inför kickoffen helt enkelt. Därefter blir det vila några timmar sen är det fest för alla ledare och funktionärer som är med under veckan, det kan nog bli kul! Fast jag och V ha nog lite smått bestämt att vi ska ta det lugnt ikväll, kommer trots allt en vecka med konstant fest och jag som nyss lämnat Ljungbydagarna bakom mig, snälla kroppen stå ut med mig en vecka till sen lovar jag att vara snäll!! :)

Nu frukost / EKE

Nattinatt

God natt vänner och alla andra. Morgondagen blir en lång dag, med kickoffledarmöte på dagen (asjobbigt ord) och kickoffledarfest ( typ lika jobbigt) på kvällen.

Nu sova / EKE


En dag i Mjälen.

En dag var jag och Jessica i Mjälen. Vi skulle på äventyr och blev förföljda av två skumma typer (Viktor och Marcus). Dom (Viktor) tog min kamera, och detta är resultatet...


Hit hittade vi


Det fanns guld på botten!


Här satte Viktor igång med egobilderna... och fler blir det...


Vi gjorde som dom, följde efter.

/EKE

Back in Växjö.

Wiiie, nu är jag hemma igen! Så himla härligt! Jag ser fram emot en natt i min egen säng! Sen om det blir en lugn natt vet i tusan, kickoffen har lite smått satt igång och det är festande människor som skriker i megafoner lite här och var. Så får som sagt se om det bli en skön natts sömn, eller bara en irriterande. :)

Fattar ni hur svårt det är att få in alla kläder man haft hemma i garderoberna. Det går inte, hela min soffa är full. jag måste köra en rensning. Bläää, trist!

Otroligt dåligt blogginlägg, men jag orkar inte. Har fullt upp med att kolla på min nya tv! :)

Nu Friidrott / EKE


Äventyr och nufunna platser.

Förlåt för dålig uppdatering. men det är så att mitt mobilabredband har gått ut och jag har inte orkat fylla på. Så nu sitter jag vid mammas och pappas dator och det kan jag lova att jag har dragit mig för en hel dag nu.. Jag hatar den, apseg. Så därför får det bli ett kort inlägg och inga bilder. Jag lovar att slänga upp bilder från igår imorgon. För igår var jag och JessaPessa ute i Mjälen och badade och gick på äventyr. Det var spännande, då vi blev förföljda av två snubbar. Sen mitt i allt upptäckte vi en ny plats, bara några 100 meter från där vi alltid håller hus, det var bra. Det ska nu mera bli min nya favvoplats.

Nu ska jag till polisen och hämta mitt pass. Sen kan jag resa vart jag vill, när jag vill i 5 (eller år det 10 år) framöver. Wiiie!

/ EKE

en cykeltur.

Vad kan man göra i Ljungby en onsdag?

Jo, man tar två vänner och cyklar.

Sen cyklar man Hälsans Stig.

Full fart frammåt.

Fin natur kan man också kolla på.

En bild på mig och min racercykel kan få avsluta.

/ EKE

Nu ska jag bli blodgivare.

Nu har jag anmält mig som blodgivare och fått min första tid på sjukan för undersökning. Bra tycker jag. Vi få se hur det går med tanke på min skräck för att ta sprutor, men man vänjer sig nog.

Nu hoppas jag att min Nina hör av sig snart, så att vi kan leka.

/ EKE

VG - vår belöning!



Minns ni hur jag och mina vänner satt och slet med det här fördjupningsarbetet i våras?
Nu har vi fått vår belöning. VG, alltså högsta betyg! Så jäkla skönt. Vi är bäst.

/ EKE

Tankar..

Idag har det varit en dag då jag har tänkt jättemycket på andra. Andra människor, sånna som jag inte känner men som jag ändå kan känna med och för. Förstår ni?

Jag och Lina åkte ner till Kupan i Ljungby och kollade upp hur man blir medlem i Röda Korset och om man på något vis kan engagera sig. Och på så vis hjälpa andra.

Sen bestämde jag mig för att börja ge blod. Varför ska jag, som förhoppningsvis ha bra blod, sitta på det själv, när sjukhusens frysar ekar tomma och människor dör för att det  inte finns blod. Nej, så ska det inte vara.

Sen hade jag ett intressant samtal med mamma idag. Mamma sitter med i sytrelsen för Demensförbundet i Ljungby och dom jobbar med att förbättra och förgylla vardagen för människor som är demens-sjuka. Det finns tyvärr inte mycket pengar att röra sig med men de pengarna som finns hittar de på roliga saker för, åker på utflykter och sånt. I år firar föreningen 10 år, och dom ska fira med en middag för sjuka och anhöriga. och på en fin middag behövs underhållning, så då erbjöd jag mig att försöka sätta ihop något litet till dess, för att ge dem en bra kväll. Ska höra med mina gamla klasskompisar från gymnasiet om dom hade varit sugna på att sätta ihop nåt litet program. Det hade jag tyckt var roligt.


Nu började jag fundera på om människor alltid är egocentriska. Som allt jag skrev ovan, vill jag ge blod bara för att döva  mitt egna dåliga samvete? Vill jag hålla i musikunderhållningen på middagen bara för att jag själv vill sjunga? Vill jag gå med i Röda Korset bara för att det ser bra ut, eftersom jag jobbar på kollo som drivs av Röda Korset?  Är jag egocentrisk? Åhh, va jobbigt. Jag vill ju göra det för andra, inte för mig själv.

/ EKE

Så inte värt det.

Jag känner mig helt fet. Jag som sa att det skulle vara värt det, jag ljög. Ingen mer fika för mig. Kaffe, okej, men ingen bulle! Jag som skulle mysa med godis och film, nu känner jag mig bara tvungen att ut och springa. Suck. Eller om jag ta tag i det imon och lägger mig och kolla på friidrott nu istället. Utan godis. Så får det nog bli.

Heja Sverige / EKE

Ikväll ska jag chilla.

Nu har jag varit och klippt gräset hos min mormor, cred till mig! Det ska jag belöna med en fika ( ja hör och häpna, fika nu igen ), ska möta upp Nathalie om en timme för en kopp kaffe och lite tjöt. Mysigt!

Sen tror jag minsan att jag ska hyra mig en film, köpa lite lösgodis och krypa ner i sängen och mysa. Jag har trots allt sommarlov och borde ju som jag sa igår passa på att vila så mycket jag bara kan nu innan allt drar igång. Förrsten är det inte ens en vecka kvar till kick offen. Ska bli askul. Lära känna nya människor och leka massa lekar :)

Later / EKE


Fattig och fet, men det är det värt.

Jag vaknade på fel sida. Är fortfarande irriterad. Måste skärpa mig.

Hade helst av allt velat sova vidare idag men det går inte, för jag ska in till stan och fika med Lina och Jessica. Jessica är hemma från Norge en vecka så då få man passa på att träffa henne så mkt man kan. Vi var och fikade igår också, det finns tyvärr inte så mkt annat man kan göra i Ljungby. Det kommer bli dyrt i längden, och jag kommer bli fet, men det är det värt!

/ EKE

slö, slapp och likgiltig.

Det har varit en slö dag och jag tror minsann att jag gör lika bra i att gå och lägga mig. Då kan jag komma upp i tid imon och se till att få en mer effektiv dag då.

Frågan är bara varför jag stressa upp mig själv med att göra saker, jag borde passa på att njuta av att vara sysslolös nu när det bara är några veckor kvar till skolstarten. Det ska jag fundera på innan jag somna.

God natt/ EKE


suck.

Gahh.
Det stör mig.


Dåligt samvete..

Här sitter jag med världens ångest. Jag har inte gjort ett dugg idag. Bara sovit, läst bloggar och kollat på tv. Va eee dää om? Imorgon blir det nya tag.

Usch.
/EKE


Några bilder från helgen.

Här kommer några bilder från helgen som utlovat. Fler finns på Facebook :)


Erik, Lina, jag och Jonas i tältet. Erik ser lite skeptisk ut, men det var hans min under större delen av helgen ;) Vi andra verkar vara på G i alla fall :P


I väntan på taxi. Sen vill jag att alla lägger extra märke till Eriks min... är den inte lite.. skeptisk.. haha


Johan gillar Erik, men gillar Erik tillbaka? Hmm ;)



Pappa slog upp ett tält i trädgården för att jag och syrran skulle kunna ha fest, och mamma lagade mat. Dom är nog bäst i världen mina päron. Inte konstigt att jag har kommit att bli världens bästa Therese!

Mitt internet är ganska så segt,så jag orka inte ladda upp fler bilder. men dom sagt, de finns fler på fejjan.

Later / EKE

Lby-days är över.

En vecka med fest är över. Nu är det ett år kvar till nästa Ljungbydagarna. Jag har haft så himla roligt hela veckan, och särskilt helgen har varit kanon! Underbart att träffa Växjö-vännerna igen! :)
Jag är minst sagt lite sliten,så några mer inlägg idag blir det inte, och inte bilder heller det få bli imorgon när jag är utvilad!

Nu ska jag lägga mig i soffan och glo på friidrott och sova räv .

/ EKE

En vänner-helg och Lby-days!

Snart anländer vännerna.

Räkna med dålig uppdatering nu, jag kommer har fullt upp i helgen! Men ska ta många bilder som ni få se sen!

/ EKE


Torsdag kvällen

Hej allihopa everybody!

Det blev en sån där bra kväll som jag hoppade på. Tältet på torget gungade, taket lyfte och alla var fulla.. eller jag menar glada! ;)



/EKE

Imorgon är en bra dag.

Det bubblar i min mage av längtan och förväntan! Helgen närmar sig med stormsteg och jag ska äntligen få träffa några av mina växjö-vänner igen! Imon anländer nämligen Erik, Johan och Jonas och vi ska tillbringa helgen med golf ( om det vill sluta regna) och med fest ( skit samma om det regnar).

Jag ska göra som när man är liten och väntar på julafton fast lite annorlunda. För att tiden ska gå fortare ska jag snart åka in till stan och festa till det lite, och vipps så kommer det vara fredag! Det där med att sova för att tiden ska gå fortare är bara för töntar. (Jag säger inte att jag inte är en tönt, jag sover ganska ofta, men just ikväll känner jag inte för att sova, utan för att festa och träffa vänner! )


johan och jonas, när dom festar :p

erik och öronsmycke.


Over and out/ EKE


Väderprat.

Vilket tråkigt väder! Regn, åska, regn, åska.. Suck!

Jag ska flytta till värmare, eller snarare torrare breddgrader.

Later / EKE


gårdag och nudag.

Hej och godmorgon!

Isch usch var trött jag är. Klockan sju i morse hade min kropp eller kanske snarare hjärna ( inte fasen vet jag, jag är ingen doktor) bestämt sig för att vakna. Och somna om var det inte att tala om..Att jag var ute och festade igår brydde sig inte alls min kropp... eller hjärna.. sig om. Nehe det var barar att gå upp. Sen har jag gjort ärenden åt mamma hela förmiddagen och nu ska jag snart sätta igång och städa.. Syrran och jag skulle städa ihop, men hennes kropp.. eller hjärna.. var snäll mot henne och lät henne sova, eller hon sover fortfarande, och jag har inte mage att väcka henne. JObbigt läga. Jag får väl städa själv helt enkelt.

Igår var det som sagt lite fest. Hos Emmelie, en klasskompis sen gymnasiet, det va skitkul att träffa gamla vänner! Därför älskar jag Ljungbydagarna, man hookar up med folk man annars inte träffar! Från Emmelie ner till öltältet för att möta upp andra vänner och senare hem. Ikväll är det nya tag. Ska bara vila lite först! ;)


emmelie och elli, på förfesten.

P och E i tältet. Snyggingar!

Fina Mia och Hanna


Sa jag att vi njuter av livet? ;)

/EKE

Lyckopiller, jag?!

Tänkte skriva ett inlägg till innan jag åker in till stan, för att min arbetande vän Nathalie ska ha någonting att läsa på sin nästa rast! ;)

Har lite svårt att komma på någonting att skriva om. Men det slog mig nu att jag har en sak som jag nog inte skrivit om. Mig själv. Haha. Jo det är ju det enda jag gör. Men hur andra uppfattar mig, det har jag nog inte riktigt skrivit om.
På kollo nu fick vi en varsin bok när vi slutade som skulle representera oss själva lite och i boken skrev alla kommentarer till varandra. En av kommentarerna till mig va, "du är en härlig blandning av lyckopiller och en bitterfitta". Eftersom det är den kommentarern jag kommer ihåg så borde det vara den jag blev mest stolt över. Jag är nog en bitterfitta, och med en blandning av lyckopiller så borde det ju vara perfekt. En annan kommentar jag fick höra om mig själv igår var att jag är ironisk, bra eller dåligt? Jag tar det som bra.  Jag vill tro att det är bra att vara lite ironisk, och bitter, så länge jag blandar upp det med att vara ett lyckopiller!

Vad tycker ni?
/ EKE

Tjejkväll.

Blir ni förvånade om jag säger att vi inte hann med att spela spel igår? Nä, trodde inte det. När typ 10 tjejer träffas för att dricka vin och göra nåt annat så slutar det oftast med att det blir dricka vin och prata, eller kackla snarare, eller så slutar det med dans. Igår slutade det med kackel. Men det är minst lika kul som att spela spel, eller roligare!
Nu har jag ännu en underbar tjejkväll till högen av tjejkvällar! Det har blivit många senaste tiden, men varför bryta ett vinnande koncept?



Vårt motto, och tjejerna! :)

/ EKE


Nytta/Onytta

Klapp på axeln till Tesse. Jag har gjort nytta. Jag älskar mig själv när jag gör nytta. Då är jag i mitt esse! Idag städade jag toaletten och oj va fin den blev. Jag ska fortsätta göra nytta en gång om dagen, då förtjänar jag att göra onytta på kvällarna! ;)

Så min onytta ikväll blir att dricka vin, äta ost och spela spel med tjejerna. Åhh jag älskar sånna kvällar. Och nu är P-gumman är hemma från Amerikat är det lite extra kul! Jag tror jag ska ta med mig spelet " så det kan låta" för då har jag en chans att vinna, och det är bäst att jag vinner annars blir det så dålig stämning! Hihi.

Bilder på kvällen kommer upp imorgon!
/ EKE


MADONNA!

Jag älskar inte Madonna, eller hennes musik. Jag kan inte påstå att jag vuxit upp med att lyssna på henne och jag kan till och med minnas att jag har stängt av radion när hennes låtar har kommit, inte för att dom alla är dåliga, utan för att radion spelar sönder låtarna. Madonna är ett fenomen som jag inte förstå mig på. Hon är drottningen av pop, fast hon inte kan sjunga särskilt bra, eller dansa heller för den delen, HUR FASEN LYCKAS KVINNAN? Hur lyckas hon dra pubilk så att hon fyller Ullevi två kvällar i rad? Jag vet inte. Men jag vet däremot att jag är överlycklig över att ha fått se denna stjärna live! Det var en show som heter duga, och vad än alla experter säger så var kvällen magisk, kanske extra speciell för mig som inte hade några förväntningar alls!
Madonna är en superwomen, och jag avundas henne!


Förväntansfulla vänner utanför Ullevi



Det bjöds även på lite regn denna kväll, det är alltså ponchos mina vänner har på sig. Dom tillhör inte kkk! ;)

/ T

banangegga, inte min kopp av te.

Wiiie!

Tandläkaren är min bästa vän! Inga hål, inget annat att klaga på och bara 85 spänn för kalaset! Jag skulle kunna gå till tandläkaren varje dag!
Det finns bara en sak att klaga på, och det är det där jäkla banangojset som dom envisas med att kleta på. Urk! Det smakar pyton och tänderna blir helt gula och liksom mjuka. Inte alls gott. Om jag ska fortsätta gå dit kräver jag att dom sluta gegga ner mig med banan. Så det så.

Nu ska jag äta, för att slippa denna äkliga smak som förpesar min mun

/ Tessse

Tandläkaren..

hej vänner och alla andra.

Jag ska snart göra något av det värsta jag vet, gå till tandläkaren. Usch fy och blä. Hade jag sluppit hade jag varit glad, men, men.
Jag hoppas att jag inte ha några hål, det har jag aldrig haft förr så jag skulle nog dö om tandläkaren säger att jag har det nu. Och jag är inte redo för att dö ännu, inte för några hål i tänderna heller.



Senare kommer bilder och sånt från Madonna-konserten som jag va på igår! :)
/ EKE


Full rulle!

Oj oj oj, grymt dålig uppdatering här ja. Men ni vet väl var det betyder? Jag har haft fullt upp med roligheter!

I fredags gick jag upp i ottan och tog bussen till Växjö, där Karlocsrdagarna var i full gång. Massa människor, glada människor. Förmiddagen spenderade jag på Forskan med Veronica och solen.. och eftermiddagen med Veronica och stina och taccosen. As mysigt! Lite öl drickning och sen var det Rix Fm festivalen som gällde. Lite besviken, då ett coverband spelade en timme "för att få igång publiken" som dom sa, men va tusan alla stog ju bara och vänade på dom "riktiga artisterna".  jaja, jag fick i alla fall se Velvet, det va grymt. Hon är grym och snygg som få.
Kvällen fortsatte med förfest hos Veronica, med lite blandat folk. FIck träffa Johan, första gången sen i juni, det va bäst! Sen åkte vi in till Loft och dansade järnet. En underbar fredag!

Så igår blev det en lugnare dag för min del, jag va lite seg så att säga. Och vi som skulle på 40 års fest, men det gjorde inte så mkt att jag höll mig nykter, mamma och pappa va glada att slippa köra, så jag gjorde väl en god gärning kankse? :) Det var i alla fall väldigt trevlig på festen!

Och vet ni vad som händer idag?!?!?!  JAG SKA PÅ MADONNA. Min kära vän Emil messade igår kväll och frågade om jag ville åka med till Gbg och gå på Madonna. Och inte kan jag tacka nej till det! Så på 5 minuter var det bestämt. Jag älskar att vara spontan, det borde jag vara oftare! Sen att jag lyckades övertala NIna att följa med gör det hela ännu bättre, det kommer bli en kanon kväll!
Dock har jag läst recensionerna från gårdagens konsert och dom är väl sådär, men va tusan, jag är aldrig på konsert så jag ha inga krav. Jag garanterar att jag få askul och kommer ge konserten 5 T:n av fem möjliga.

Puss / Tessse.

Växjö imon, yeey!

I morgon är en annan dag. En mycket rolig sådan!

Jag ska bege mig till Växjö det första jag gör i morgon när jag vaknar. Kl nio går bussen! Sen väntar en dag med Veronica och Stina. Vi ska käka taccos, gå på rix fm festivalen och gå ut på Loft. Det kommer bli en toppen dag!

Nu ska jag lägga ner datorn för dagen, och mysa till tvn istället! / EKE


flugor, flugor, flugor!!!!!

En av nackdelarna med att bo på landet är dessa #¤&%/%%¤ flugor. Överallt är dom! Och inte fasen kan dom låta bli en. Jag måste lukta sjukt gott, eller massa svett.. Hupf.!  I alla fall så tror jag att jag bli galen snart, måste ta mig till växjö så att jag slipper dom. Och få chansen att sova ut på morgonen, utan att vakna av ett en fluga kryper in i näsan, eller örat eller varför inte både och?!?!


EN DÖD FLUGA, ÄR EN BRA FLUGA. / EKE


idag lever jag upp till mitt namn..

Sju helvete ( kan man säga så? ) va duktig jag har varit idag!
Det är jag som stått för middagen, sen har jag även rensat gången på mossa, lukat land och tagit bort gräs på kanterna..
Jag är nog bäst. Det kan i alla fall inte vara många som klå mig, Världens bästa Therese!  :)

/ EKE


Omobilvänlig?!

Jag vet inte hur det är med er. Men förr, när jag var yngre, för si sådär 2 år sen, så var jag mobilberoende. Jag satt med mobilen i handen i tid och otid. Och att ha mobilen på ljudlöst vad det störrsta stressmomentet i mitt liv. Ovissheten om någon smsade eller ringde kunde få mig att må dåligt, på riktigt. Fast om jag tänker efter så var dte inte ofta jag missade ett sms ändå, för om jag hade mobilen på ljudlös hade jag den i handen för att i alla fall se om den blinkade till.
Satt vi på middag hos farmor kunde jag sitta med mobilen i fickan och var 5 minut kolla om det hänt något.. Som om det vore hela världen om jag skulle missa ett samtal?

Det jag vill komma till är att jag har slutat bry mig så värst mycket. Eller jag kan åtminstone lägga ifrån mig telefonen och missa några samtal utan att jag går under. Jag kan låta mobilen vara på ljudlös när jag sitter på föreläsning och jag behöver inte kolla den var 5:e minut ( och om jag gör det så är det för att föreläsningen är tråkigt och det inte finns någon annan underhållning än att pilla på mobilen).  Jag har lyckats bli av med ett av mina många beroenden. Positivt i de flesta fall. Enda negativa måste vara att jag blivit så omobilvänlig att jag ibland struntar i att svara på sms, om det är sådan frågor som inte är livsviktiga att få svar på precis på sekunden.. det kan uppfattast som lathet, och det är det också!

/ EKE

Filmkväll!

Nu ska jag och syrran ha film kväll. Save the last dance 2 blir det, jag såg den för inte så länge sen men syrran ha inte sett den och den var så bra så för min del kan jag kolla på den igen :) Vi ha bunkrat upp med cola och godis, så jag ska nog klara mig igenom denna kvällen också! :)



/ EKE

Gaaahhhhh!

Jag blir galen! Hur kan alla andras datorer fungera utan problem, men min inte? den är ju seg som ett förgammalt tuggummi. Antingen så slänger jag den och köper en ny, eller så måste nåt under ske med den inom den närmsta veckan. Annars blir jag tokig! SKOGSTOKIG till och med!


/ EKE

Sol och bad.

Det blir stranden ändå. Jag lyckades bli övertalad. Så nu sitter jag här och väntar på skjuts.

off to the beach / EKE


pessimist, jag?

Vi ska snart åka ut till Mjälen, badplatsen utanför stan. Jag, Anna och en kompis till henne. Det blir ju roligt. Men så gick precis solen i moln bakom tre tusen tjocka åskmoln. Då är det väl ingen mening att åka ut påstår jag. Men min mamma är av annan åsikt, hon tycker att jag absolut ska åka med ut, ett dopp är ju alltid skönt, det är ju såå varmt ute.. Jaaaha, men solen då? Den är ju borta. Och när vi väl kommit dit så kommer det väl börja åska och vi få packa ihop lika snabbt som vi packat upp och åka hem. Det är väl inte pessimistiskt tänkt, utan ekonomiskt. Onödigt att slänga pengar på bensin när vi ändå inte kommer kunna bada, eller sola. HUmp.. Jag tycker jag är en realist, inte pessimist. Eller?

/ EKE


jag är ingen springare..

För er som inte vet så är jag en person som INTE springer. Jag har nog aldrig tagit ett löpsteg frivilligt i hela mitt liv. Gå gör jag gärna, långt-kort, snabbt-sakta. Men springer? ALDRIG. Förrän för ett tag sen. Plötsligt fick jag för mig att löpning skulle vara nåt för mig. Va?! Ja ni hör ju själva hu det låter. Nåt för mig? Nej vet ni vad. Dans, promenader, rida, det är nåt för mig. Det kan jag och är bra på. Varför har jag lurat mig själv att springa är nåt jag skulel kunna gilla? Till saken hör att jag lurar inte bara mig själv, utan även nära och kära. Min alldra bästa Nina har gått på det och vill ha med mig på rundor, pappa har gått på det och till och med syrran ha gått på det. Shit, snacka om att sätta sig själv i skiten!
Nu har Nina fått för sig att vi ska springa "hälsostigen" rutn Ljungby, 9km. JA 9km, hur fan ska det gå när jag är en person som inte springer? och några 9 km springer jag definitivt inte. Detta blir nog pannkaka.

/ EKE


Randig som en tiger, grrr.



Dagen outfit. Jag älskar mina armband, dom åker på nästan dagligen!

Förresten är det ganska kul att jag har randigt. Det är nämligen så att när jag gick i 4an sa min lärare till oss hon inte kunde ha randigt på sig "för i randigt ser man ännu tjockare ut". Det har satts sig i mitt huvud och jag har inte haft ett randigt plagg i min garderob sen dess. inte förrän nu, och jag är så glad att jag äntligen lyckats släppa hennes ord, för hur snyggt är det inte? :)

Off to fika / EKE

rubrik hit och rubrik dit, låt mig slippa!

Hej allihopa everybody.

Jag har inget vettigt att dela med mig av just nu, så jag återkommer senare. Kanske med en dagen outfit, som kompensation för ett ytterst tråkigt inlägg.

/ EKE

En Anna-kväll.




Nyss hemkommen från en mysig kväll med min äldsta vän Anna. I år firar vi inget mindre än 20 års vänskap. Att hon inte tröttnat på mig ännu är inte illa! :)
Vi fördrev kvällen med att gå en promenad och äta, både sallad och kladdkaka. Lite kontraster förgyller vardagen! ;)

Nu ska jag nana.

Natti /EKE

Äppelpaj!


här bakas det äppelpaj!


resultatet!

Nu ska jag lägga mig och lösa korsord igen. Usch vilken kärring jag har blivit! Jag måste snart ta tag i mitt liv och komma igång med festandet som andra unga! Haha

/ EKE

goooood mooorning people!

Idag är en sån där dag då det är perfekt för bakning. Så det är precis vad jag och min mamma ska göra idag. Äppelpaj står på schemat. Meen så är det så här, att när min mamma ta sig för att baka ska man inte baka  bara en sats, utan baka och frysa in, helst 100 satser. Så jag ska snart åka hem till min kära mormor och plocka äppel, minst en miljon få jag nog plocka. Så det är lika bra att sätta igång!

Tjo / EKE

Njuuut för faaan.



Det är det här jag och Nina har suttit med hela eftermiddagen (förutom när vi löste korsord, åt glass och drack kaffe), så njut. Fuck off!

/ EKE und Dessire.

Ni glömmer väl inte...?

Ni glömmer väl inte rösta på mig i Johannas Helgens blogg- tävling?!
Rösta gör ni här -  genom att skriva i kommentarfältet att ni röstar på Tesseblogg! ;)

Drinkkvällen

Det blev en mysig kväll igår, inte så livad, men helt klar rolig! Goda drinkar dracks, och det var gott sällskap. En näst intill perfekt kväll!


Ett av mina och Ninas pyssleresultat fick stå på bordet,  fina va? :)

ytterligare några verk. och vår första goda mjölkdrink.. Mumma!






Tack för en trevlig kväll tjejer!

/ EKE

för bra samvete?

Vilken dålig karraktär jag har! Har jag gjort nåt av det som jag skrev innan att jag skulle göra? Givetvis inte. Jag har än så länge lyckats lura mig själv genom att påstå att det är för varm för att städa rummet och för soligt för att tvätta bilden ( vilket det iof är) men jag måste få det gjort idag, annars kan jag inte gå ut ikväll med gott samvete. Åh jag hatar mitt samvete, det är alldeless för bra.

Vi få se vad gör ta mig för att göra nu, ett glas saft och en kortordstiding lockar rätt bra.. Nej städa var det. Suck!

plikter och skyldigheter..

God morgon!

Idag är det lördag, och drinkar på Ninas altan står på planeringen! Mysigt. Men innan dess ska jag hinna med ett par saker. Jag ska ut och gå, jag måste städa mitt rum, som ser ut som sju svåra år. Det är inte lätt att komma hem med hela sin garderob och försöka få plats med den i ett litet litet rum.. nästan så att jag få ta en bild och slänga in sen för att visa hur illa det faktiskt är! Sen om jag få tid över tänkte jag faktiskt försöka tvätta en av bilarna här hemma, det är lite min skyldighet när jag få låna dom hur mkt jag vill... det är jobbigt med skyldiheter!

Igår pysslade vi, här kommer resultatet.



/EKE

RSS 2.0