Skratta bäst som skratta sist.

Gissa vem som fick sova i tält i natt? haha. tjii fick jag. Det var kort om folk, och dessutom så hade jag fått sova själv i vårt rum om jag inte sovit där nere med Josse och Lina. Meen vet ni vad som är bra? Nu har jag gjort min gång och kan hävda att jag inte behöver nästsa, eller nästa eller nästa. Så det så! Det var dessutom inte så farligt, förutom kyla och snarkande barn så var det nästan lite mysigt..

Gosch vilken varm dag vi har fått idag. Sista heldagen med barnen innan dom åker hem imon så vi passade på att vara vid havet hela förmiddagen, badade, fångade krabbor, kastade boll och solade. Mysigt! Hoppas vädret håller i sig i ytterligare 4 veckor, det hade varit kalas!

Som sagt sista kvällen nu vilket innebär ett efterlängtat disko och stjärnutdelning. Det mysigaste på hela kollo. Då sitter alla barnen och ledare i en ring på golvet, helt bäcksvart ute och med tända ljus i mitten av cirkeln. Sen delas det ut en personlig stjärna till var och en av barnen. Det som står på är något personligt som personen i fråga visat under kollo, till exempel Kollots badkung, eller goning eller nåt annat. Sen somnar alla gott i stora salen framför öppnaspisen och Karstina och Henrik spelar och sjunger tills alla somnat! Mys!!

/ EKE

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0