Snubben och jag.

Nyss hemkommen från Malmö. Hinner knappt innanför dörren innan jag måste ge mig ut igen. Kan ju inte kolla på min tv så ska titta på tennisen hemma hos Johan.

Jag ska börja åka tåg oftare, det är trevligt och billigt. Åkte dörr (växjö) till dörr (malmö) för 140 spänn. Asbillgit ju!
En liten rolig insident på tåget ner: Jag satte mig, på rekommenadtion från Nina, på tyst avdelning, för där är det ...tyst. Och man kan läsa ostört och det är inte så många som vill sitta i den avdelningen så där finns alltid plats. Satte mig på en kalasbra plats och skulle just till att slå upp min nyinköpta Solotidning för att gotta mig i skvaller, mode och smink när en snubbe kom och ville sitta på sätet jämte mig, där jag hade ställt min väska. Suck och stön, nu blev jag ju tvungen att slänga upp min tunga väska på hyllan, att jag ställt den jämte mig var ju för att jag inte orkade få upp väskan på hyllan.. men det var snubben snäll och hjälpte mig med så det gick bra. Så alla nöjda och glad.. nästan i alla fall, jag fick ju sitta lite trängre än jag planerat.. Nu var det dags att läsa Klings modetips.. trodde jag ja. Nej nu ska snubben börja fråga vart jag ska åka, om jag ska byta tåg och när jag är framme. Lite tyst viskar jag (för vi är ju faktiskt på TYSTavdelning) att jag ska till Malmö, nej jag ska inte byta tåg och jag ska vara framme 18.15. JAHA, MEN JAG SKA OCKSÅ TILL MALMÖ, MEN JAG TRODDE JAG SKULLE BYTA TÅG, säger snubben fortfarande hög och tydligt och märker inte alls av alla människor som vänder sig om och blänger.. Nähä, viskar jag. men då ha du nog fattat fel.. tittar ner i min tidning och försöker få snubben att förså att han fakiskt stör lite grann... han blir tyst i 5 min. Sen pratar konduktören och han bekräftar att dte inte är något tåg byte. JA, MEN VA BRA, DÅ SKA VI JU AV SAMTIDIGT, nästan vrålar snubben. eller det låter så eftersom det är knäpptyst i vagnen.. pinsamt. jag svarade inte, bara log och nickade och sen ignorerade jag honom resten av resan.
Kan tillägga att det fanns 4 andra heelt lediga säten, men lik förbannat skulle han sitta och prata med mig och göra så att resten av vagnen blev ilskna och gav mig mördarblickar. Tack Snubben!

/ EKE

Kommentarer
Postat av: Miriam

hahahaha kommer du ihåg när du och jag åkte tysy avdelning? Jag bara satt och skaka för jag inte fick skaratta högt.... / Miriam

2009-06-08 @ 08:59:40

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0