Redo för ny vecka?

Måndag och ny vecka! Jag känner mig ganska redo för att ta mig an veckan. Med nytvättat hår och... Eller?!.. När jag nu tänker efter är jag kanske inte alls så redo? Jag har förvisso nytvättat hår, men det kan också va det enda som jag har just nu. Lägenheten är stökig och smutsig, jag har ingen mat direkt, ingen frukost, inte tvättar på ett tag alltså smutisga kläder, ingen direkt koll på vad som ska läsas och pluggas på, inte kollat med Amanda om hon kan ses på tordags, lite småförkyld och ganska trött då jag efter lördagens utgång ändå gick upp halv nio i söndags.
Förutsättningarna för en bra start på veckan var visst inte så många. Jag tror jag får göra som så att jag få låssas som om min vecka börjar imon, och till dess ska jag har hunnit städa lite, handla, sova ut och pluggat.

Fasen var smart jag är, det måste vara all problemlösning som vi pratar om i skolan nu som gör mig smart. Stöter man på ett problem gäller det bara att lösa det, hur man löser det spelar egentligen ingen roll. Så länge man kommer fram till "rätt svar". Sen är ju processen viktig med, men det orka jag inte babbla om nu! :)

Dags att få i sig lite käk skulle jag tro! /eke


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0