Tyskland nästa?!

Jag föddes i fel land! Eller? Pratade nyss med min vän Annie som befinner sig i Deutschland för att göra en termin i sin lärarutbildning där. Och vet ni vad hon berättade för mig. JO, hör och häpna.. en lärare där tjänar 4000 Euro/Månad. Fattar ni hur mkt pengar det är? Jag kommer inte få ihop sådär mycket på ett halvår i Svergie... Jag skulle blivit född i Tyskland, då kunde jag blivit nåt jag verkligen vill OCH blivit rik (dessutom hade jag vairt typ snyggast i hela landet, dom där tyskarna är ju inte kända för att vara heta direkt. Förlåt alla tyskar som läser min blogg ;) )  Kanske ska läsa till lite kurser i tyska och sen söka jobb där? 

/ Tschüss T

Kommentarer
Postat av: Sofia

kan trösta dig med att det är fruktansvärt dyrt att bo i tyskland...

lycka till på tentan!

2010-02-10 @ 17:14:15
URL: http://replosa.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0