Addicted

Jag är fast... igen.
Ska förklara lite mer vad jag pratar om. För några år sedan var en kompis till mig sjuk en längre tid (inget allvarligt, men hon var säng/soffliggande i några veckor) och som nära vän ställde jag ju så klart upp att hänga med henne där i soffan under dessa veckor. Jag blev en soffpotatis. Så var gör man tre veckor i en soffa? JO man kollar på serier, i vårt fall Sex and the city. Vi åt, andades och levde på SATC i flera veckor, dag som natt. Och mitt "komma och hålla sällskap under sjukperioden" blev mer ett "jag dör om jag inte få komma upp o kolla på SATC och jag hoppas aldrig du blir frisk för det skulle innebära att vi inte kan ligga i soffan och mataronkolla"
Till slut blev hon så klart frisk och tur är ju det ( i dubbel bemärkelse. Först och främst är det ju så klart bra att hon är frisk igen och sen är det ju jäkligt tur för annars hade jag nog suttit kvar i hennes soffa idag och varit inne på femtioelvfe omgången på boxen).
Men nu känner jag det där beroendet krypa fram igen. Fick låna halva boxen (mitt eget smarta val för då kan jag i alla fall inte streckkolla på hela) av Lovisa igår och sen dess går min tv och dvd varm. Har inte stängt av det mer än ett par timmar i natt men så fort jag vaknade åkte ett avsnitt på och så har det fortsatt hela förmiddagen.
Sluta jag inte nu känner jag på mig att examensarbetet kommer få lida och det är inte bra!

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

haha! jag anade att detta skulle ske. kan dock trösta dig med att så länge du sträckser så tar det ju slut fortare! (om det nu är någon tröst... ex-arbetetröst kanske).

2010-10-29 @ 13:01:09
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Johanna i Nice

haaha ja känner igen det där! megavido räddar mig här nere för de låter mig bara kolla på serier 54 minuter/dygn hehe =)

2010-10-29 @ 13:49:44
URL: http://johannasstil.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0