Till Caroline!

Jag och fina Caroline
Caroline och jag träffades första gången för cirka 3,5 år sen. Första dagen på lärarutbildningen. Tackvare våra efternamn Eklund och Carlsson hamnade vi i samma basgrupp och vi har följts åt sedan dess, med undantag för det året vi läste inriktning. Och tur är väl det. Jag vet inte om jag hade tagit mig igenom utbildningen utan henne! Vi har haft så himla roligt. Det har varit fester, plugg i biblan med tillhörande kaffe och chokladboll och en promenad på eftermiddagen för att kompensera choklabollen, det har varit tentaångest, skratt och mycket mys! En resa till Spanien, för att hälsa på Emma, har vi som minne! Massa shoppingturer där vi hjälpts åt att övertyga varandra att vi nog visst har råd med den tröjan, väskan, sminket eller något annat väääldig behövligt för stunden.  Vi har haft frukostdejter de dagar vi insett att vi inte kommer hinna ses på eftermiddagen och mycket mycket mer! Bästa av allt är att vi har stöttat varandra genom utbildningen och nu är vi klara lärare. Jag är så himla stolt över dig Carro och du är så himla värd jobbet i Stockholm! Jag insåg plötsligt att om mina kommande barn ska få världens bästa lärare så måste jag flytta till Stockholm :)
Tack min fina vän för dessa åren, nu hoppas jag att det blir många mer framöver fast då är vi kollegor istället för klasskompisar :)

Kommentarer
Postat av: pappa

Barn kan inte bo i stockholm, så Caroline får flytta dit du bor.

2011-01-20 @ 17:49:34

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0