Smink och sånt.

Jag fick en puff av Lovisa och när jag ändå har några minuter över kan jag lika gärna ta och fylla i den där listan så att hela världen sedan kan läsa vad jag anväder för smink i sommar.
Sminklook i sommar?
När solens strålar nått ansiktet finner jag ingen som helst anledning att kladda ner det med foundations och annat, så att "basa" med en färgad dagcream tycker jag räcker men vill man kan man ju damma på lite solpuder på kinderna och i pannan också. Sen lite färg på dom solblekta ögonbrynen och lite mascara därefter anser jag att man är i hamn. Skulle sedan kvällen bjuda på kalas kan man ju alltid fylla på med en eyeliner och lite highlighter på kindben och ögonbrynsben. :)

Någon bronzer?
Aldrig fattat skillnad på bronzer och solpuder? kanske är samma sak fast på olika språk? Svårt för en engelskadyslektiker som mig att veta.

Bästa knepet för sommarmejkupen?
En naturlig makeup på en återfuktad hud och sen satsa på roliga naglar istället. Det är det viktigaste oavsett årstid!

Fler knep?
Vattenfast mascara för alla bad, svettiga dagar och eventuella bröllop. Define-a-lash waterproof fungerar utmärkt vid dessa tillfällen. Och ett bra borttagningsmedel. Dock har jag inte funnit det ultimata ännu.

Bästa köpet inför sommaren?
Mascaran ovan, alternativt min finfina high tech lighter från Make Up Store. Platina tror jag bestämt att den heter.

Sämsta köpet?
Jag har köpt så mycket skit i mina dar så ni anar inte. Men ögonskuggor utan pigment är ju alltid ett nerköp och dessa har man ju lurast på ett flertal gånger.

Sådär ja. Nu vet ni hur jag kommer se ut i sommar. Jag skulle vilja veta hur Emelie och Nina planerar att se ut. Så flickor, skriv och berätta!

Kommentarer
Postat av: Nina

Nu har jag skrivit:)

2011-06-22 @ 08:39:39
URL: http://ninarven.blogg.se/
Postat av: vendela

mascaran är faktiskt grym!

2011-06-23 @ 14:44:12
URL: http://scenbloggen.com/vendelas/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0