Helgen

Min helg startade sent i fredags eftermiddag då jag tagit på mig stängningen på jobbet.

Men att ha stängning en fredag visade sig inte göra ett dugg. En timme efter hemkomst möttes jag av en glad Emmeli som hade en matkasse med sig - grillkött och vin fanns bland annat att finna i kassen. Efter intag av både varmrätt och efterrätt begav sig Emmeli hemåt och jag välkomnade istället John Blund som gjorde vad han skulle...

Och fredag blev lördag.

Jag startade som vanligt min morgon med en promenad. Denna dag var det lite lättare än vanligt att bege sig ut, då solen strålade.

Till och med fula Sandviksverket var fint i solen.

Jag intog en god frulle och begav mig sedan till stan med Veronica. Väl där mötte vi Johan och Jossan och gjorde på direkten upp planer för resten av dagen. Den skulle innhålla musik, umgänge och fotboll kom vi fram till.

På de Luxe kan man umgås och dricka dryck. Så det gjorde vi ett gäng på fem. Här diskuterade allt ifrån utlandsresor som satt spår till Växjös faktiskt ganska rika kulturliv och vidare till kommuners olika slogans. Växjö har "Europas grönaste stad" och vi var överrens om att det var en passande slogan till vår bostadsort.

Framåt seneftermiddagen var det dags för oss att på ett lite snålt sätt visa vårt stöd för ett gäng vänner som hade spelning. Så utanför staketet, jämte domkyrkan stod vi och lyssnade, gillade och klappade. Här träffade vi även en man på cykel som visade sig ha mer genmensamt med oss än vi först kunnat tro. Jag finner det trevligt med möten med okända människor. Dock inte lika trevligt som Johan finner det, han avslutade konversationen med herr´n med "ha det fint, vi hörs". Det blev minsann goda vänner under de 25 mintuer som spelningen pågick.

Nåväl, eftermiddag blev kväll och vi bänkade oss framför fotbollen. Jag bestämde mig för att hålla på Chelsea och det blev jag som fick jubla när matchen var över.

Och så blev det söndag.

Även idag visade sig vädret från sin bästa sida och jag kunde ta morgonpromenad i korta byxor och t-shirt.

Bara ben var dagens melodi. Sköna sommar, hoppas den är här för att stanna.
Efter ännu en promenad, lite skön läsning på balkongen och ett pass på gymmet var det dags att bege sig hem till Stina där även Veronica fanns. Vi pratade om väder och vind och åt röda goda bär.


En helt bra helg helt enkelt!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0